Cine cumpara masini hibride
Masinile hibride ar putea fi in acest an printre performerele pietei auto, aflata intr-un puternic declin. Sansele de a ajunge la 1% din piata nu par insa foarte mari, nici macar pe termen mediu, in lipsa unor subventii de la stat.
Atunci cand faci modificari mici, nu ai cum sa te astepti la rezultate mari”. Enuntul lui Mihai Bordeanu, singurul roman responsabil la nivel regional pentru o marca auto – Lexus, face trimitere la modul cum a sustinut Guvernul roman piata auto. „Spre deosebire de majoritatea statelor vesteuropene, singura masura adoptata la noi a fost anul acesta cresterea primei de casare de la 800 la 900 de euro si a volumului de masini alocate prin programul Rabla. Iar singurul bonus oferit pentru hibride este acela ca nu se plateste taxa de prima inmatriculare”, adauga Bordeanu.
Numai ca in timp ce taxa de prima inmatriculare are o valoare de cateva sute de euro, diferenta de pret intre masinile hibride (care folosesc atat un motor traditional, pe benzina cat si unul electric) si alte modele similare din punct de vedere al dimensiunilor si performantelor dinamice este de cateva mii de euro – cost al bateriilor si motorului electric. In aceste conditii, cine e dispus sa plateasca in Romania pentru o asfel de masina si, mai ales, de ce? Mihai Bordeanu, care inainte de a prelua conducerea pentru zona balcanica a marcii Lexus fusese director comercial al Toyota Romania, pare convins ca a gasit publicul tinta: manageri sau antreprenori, foarte informati si fac parte din categoria liderilor de opinie.
„Cumpara astfel de automobile deoarece au un consum mai mic si polueaza mai putin decat masinile obisnuite. Dar pot face acest lucru fara a renunta la performante”, afirma Bordeanu. In lipsa unor subventii precum cele de circa 6.000 de euro pe care le ofera Olanda sau 2.000-3.000 de euro precum Spania, Italia si Franta, vanzarile de masini hibrid de pe piata romaneasca vor ramane, cred analistii, la doar cateva zeci de unitati sau putin peste o suta. Cel mai bine vandut model hibrid de pe piata locala este, la fel ca si la nivel mondial, Toyota Prius, a carui ultima generatie va fi lansata oficial in al treilea trimestru al acestui an la un pret de pornire de 25.500 de euro cu TVA.
Daca este incadrat in segmentul compact (dupa dimensiuni), pretul Prius este relativ mare, comparativ cu un model diesel, care ofera un consum similar. Pe de alta parte, Toyota incadreaza Prius in segmentul mediu, iar aici pretul poate fi comparabil cu al unei limuzine cu motor diesel de 2,0 litri. „Pentru 2009 ne-am fixat ca target 70 de unitati pentru modelul Prius, similar cu cel de anul trecut. Din acest volum, aproape 80% va reprezenta cea de-a treia generatie”, a spus Andrei Dinulescu, brand manager Toyota Romania. Pentru o piata in scadere cu 50%, mentinerea vanzarilor de anul trecut pare un rezultat excelent. Insa chiar si asa, cota de piata a masinilor hibride nu pare sa aiba sanse sa treaca dincolo de pragul de 1% nici macar pe termen mediu.
Cititi aici mai multe despre istoria masinilor hibride intr-un material exclusiv online.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro