CSR, dincolo de nice to have
Cultura companiilor nu a fost niciodată mai transparentă sau mai importantă decât acum. Liderii din toate domeniile, investitorii, angajaţii şi clienţii încep să aleagă acele companii care se potrivesc cu propriile valori. Dacă în trecut companiile obişnuiau să raporteze concentrându-se pe aspectele financiare sub doctrina supremaţiei acţionariatului şi profitabilităţii, în ultimele două decenii s-a trecut din ce în ce mai mult înspre noţiuni legate de crearea de valoare în business, precum şi în ecosistemul creat în jurul acestuia.
Cum răspunzi nevoilor prezentului fără să compromiţi viitorul? Aceasta este una dintre întrebările la care companiile din toată lumea şi – de câţiva ani – şi din România, încearcă să răspundă, în direcţia construcţiei unui business sustenabil, privind dincolo de obiectivele financiare ale acestuia.
Pentru multe organizaţii, iniţiativele de responsabilitate socială nu mai sunt un factor „nice to have” ci, după cum declară chiar ele, s-a transformat într-un „must-have”. De la campanii punctuale, care răspund unor nevoi apărute sporadic, cum e criza refugiaţilor din Ucraina, pentru care companiile lansează proiecte „de criză”, până la iniţiative pe termen lung, care răspund unor probleme ce se perpetuează de-a lungul deceniilor, precum fenomenul risipei alimentare, al poluării ş.a.m.d., companiile îşi ramifică tot mai mult activitatea din zona de CSR şi, un aspect foarte important, implică din ce în ce mai mult echipele şi resursa tehnologică în cadrul acestora.
Despre tipul acesta de proiecte ne dorim să vorbim, an de an, în cadrul catalogului dedicat iniţiativelor de Corporate Social Responsibility (CSR), prin care vă propunem o perspectivă mai amplă asupra soluţiilor mediului privat pentru probleme ale societăţii româneşti.
Metodologie:Cât de responsabile sunt, de fapt, companiile din România, vă lăsăm să descoperiţi chiar voi prin intermediul fişelor trimise de reprezentanţii acestora la solicitarea noastră, publicată în luna septembrie pe site-ul businessmagazin.ro, precum şi pe platformele Facebook şi LinkedIn ale publicaţiei. Nu avem pretenţia că am cuprins în acest catalog toate iniţiativele private de îmbunătăţire a societăţii (un astfel de demers ar fi fost imposibil) – însă cele prezentate sunt cu siguranţă o parte importantă a acestora. Pe restul, sperăm să le descoperim în ediţiile viitoare fiindcă este evident că solidaritatea a devenit mai importantă ca niciodată în strategia de business a oricărei companii, iar noi suntem aici să scriem despre aceasta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro