Florina Dobre, CEO, Bringo Romania: Practicarea unui hobby te ajută să devii mai empatic şi mai deschis în relaţiile cu partenerii de afaceri
Călătoriile îi oferă inspiraţia de care are nevoie pentru a aduce idei noi şi perspective diferite în discuţii. În plus, spune tot ea, un lider echilibrat şi cu o viziune largă poate influenţa în mod pozitiv echipa, aducând o stare de bine şi un mod de lucru mai relaxat, mai deschis la idei inovatoare.
Un principiu nescris, dar esenţial, atât în leadership, cât şi în sporturile de echipă, dar şi în călătoriile cu familia, este dreptul la opinie şi ascultarea activă”, povesteşte CEO-ul Bringo România, un rol în care îmbină experienţa acumulată în telecomunicaţii şi retail cu pasiunea pentru transformare digitală şi inovaţie orientată spre client. Ea s-a alăturat Carrefour România în 2019, după un parcurs profesional de 16 ani la Vodafone România. Din 2023, conduce echipa Bringo în calitate de CEO; încă din primele luni ca lider Bringo, a contribuit la automatizarea proceselor şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor. Florina Dobre susţine integrarea principiilor de sustenabilitate atât în organizaţie, cât şi în procesele şi funcţionalităţile Bringo, având în prezent mai multe proiecte de sustenabilitate în desfăşurare.
Bringo România are circa 85 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 60 milioane lei. Anual, prin aplicaţie se vând produse în valoare de peste 500 milioane de lei. Compania reuneşte peste 1.100 de personal shopperi colaboratori, aplicaţia Bringo bazându-se pe servicii personalizate de cumpărături. „După o creştere accelerată în pandemie, în ultimii 2-3 ani ne-am focalizat pe consolidarea poziţiei în piaţă şi pe fidelizarea clienţilor, în contextul unei nişe de eGroceries din ce în ce mai aglomerate şi a unui comportament de consum orientat către eficienţă şi prudenţă. Rămânem lideri pe piaţă, cu o prezenţă în peste 30 de oraşe din România şi peste 4.000 de comenzi întregistrate zilnic”, declară executivul. După primele 9 luni ale acestui an, Bringo a atins borna de 1 milion de comenzi livrate prin serviciul de personal shopper. „Până la finalul anului, cel mai probabil vom depăşi 1,5 milioane de comenzi”, evaluează reprezentanta companiei.
Recent, Bringo a lansat alături de Carrefour primul serviciu de colectare a ambalajelor din programul garanţie reciclare (SGR), un serviciu prin care personal shopperii preiau ambalajele de la uşa clienţilor Bringo, oferind instant contravaloarea garanţiei sub formă de voucher în aplicaţie.
1. Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?
Cred că termenul de hobby sună uneori prea formal, pe mine mă duce cu gândul la sport sau gătit. Activitatea care mă încarcă pe mine cel mai mult este să călătoresc alături de familie. Încerc să-i dedic cât mai mult timp, ori de câte ori avem ocazia. Interesul pentru călătorii l-am avut dintotdeauna, dar odată cu familia a căpătat o semnificaţie aparte. Împărtăşim această bucurie de a descoperi locuri noi, oameni şi culturi, iar experienţele trăite împreună devin amintiri preţioase.
2. Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?
Există o legătură profundă între călătorii şi afaceri, iar una dintre cele mai valoroase lecţii din aceste experienţe este importanţa diversităţii. În călătorii, ai ocazia să interacţionezi cu oameni din culturi diferite, cu mentalităţi, obiceiuri şi perspective unice şi fiecare dintre aceste întâlniri îţi oferă o inspiraţie anume. Această expunere la diversitate mă ajută să înţeleg mai bine modul în care colaborarea dintre oameni din contexte diferite poate duce la soluţii inovatoare şi rezultate mai bune.
De fiecare dată când călătoresc, mă întorc cu idei noi şi o deschidere mai mare faţă de punctele de vedere variate ale colegilor şi partenerilor de afaceri, iar acest lucru se reflectă în mod pozitiv în modul în care gestionăm provocările şi oportunităţile în business.
Călătoriile sunt nu doar o sursă de energie şi inspiraţie, ci şi un prilej de a îmbrăţişa inovaţia şi de a învăţa să o integrez în strategia de dezvoltare a companiei, construind un mediu care promovează respectul, empatia şi colaborarea.
3. Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?
Un hobby îţi oferă o deconectare valoroasă şi te ajută să te întorci la birou cu o perspectivă proaspătă şi o energie nouă, esenţiale pentru a lua decizii eficiente şi pentru a aborda provocările cu mai mult calm şi claritate.
În plus, practicarea unui hobby – mai ales atunci când implică explorarea şi descoperirea unor experienţe noi – te ajută să devii mai empatic şi mai deschis în relaţiile cu partenerii de afaceri. Discutând despre interesele şi pasiunile tale şi ascultându-le pe ale celorlalţi, creezi un teren comun care poate consolida relaţiile profesionale. În acest fel, hobby-urile nu doar că îţi îmbunătăţesc echilibrul personal, dar au şi un impact pozitiv asupra climatului de afaceri, prin formarea unor relaţii de colaborare mai autentice.
Călătoriile îmi oferă inspiraţia de care am nevoie pentru a aduce idei noi şi perspective diferite în discuţii. În plus, un lider echilibrat şi cu o viziune largă poate influenţa în mod pozitiv echipa, aducând o stare de bine şi un mod de lucru mai relaxat, mai deschis la idei inovatoare.
4. Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?
Pe lângă relaxare, explorarea unor locuri noi îmi oferă o sursă constantă de inspiraţie şi idei noi pe care le pot integra în activitatea profesională. Fie că e vorba de întâlnirea cu oameni din diferite culturi sau de descoperirea unor moduri alternative de a gândi şi de a trăi, toate aceste experienţe îmi îmbogăţesc perspectiva.
Evident, călătoriile îmi oferă şi momente preţioase alături de familie, ceea ce contribuie la echilibrul meu personal şi mă ajută să fiu un om mai calm, mai empatic şi mai orientat către oameni.
5. Există regulile aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?
Da, există anumite reguli şi principii pe care le aplic atât în hobby, cât şi în afaceri. În călătorii, una dintre regulile esenţiale este adaptabilitatea. În orice călătorie pot apărea situaţii neprevăzute – fie că e vorba de schimbarea vremii, de întâlniri neplanificate sau de mici provocări logistice – şi trebuie să te adaptezi din mers. La fel, în afaceri, flexibilitatea şi capacitatea de a reacţiona rapid sunt esenţiale, mai ales într-un mediu competitiv şi în continuă schimbare.
De asemenea, de obicei în călătorii, ca şi în afaceri, îmi stabilesc obiective clare. Când vizitez un loc nou, îmi propun să explorez anumite puncte de interes sau să încerc anumite activităţi, iar această abordare mă ajută să îmi ating scopurile. În afaceri, am învăţat că setarea unor obiective clare şi urmărirea lor pas cu pas sunt importante pentru succesul pe termen lung.
6. Care sunt regulile obligatorii în sport / hobby şi afaceri?
Un principiu nescris, dar esenţial, atât în leadership, cât şi în sporturile de echipă, dar şi în călătoriile cu familia, este dreptul la opinie şi ascultarea activă. Într-un rol de conducere, capacitatea de a asculta şi de a lua în considerare diverse perspective este fundamentală pentru a dezvolta strategii şi planuri echilibrate. La fel, în călătoriile cu familia, chiar dacă părinţii iau deciziile finale, întotdeauna ascultăm ideile şi dorinţele fiecăruia. Cred că este important ca fiecare membru al familiei să simtă că are un cuvânt de spus şi că opinia lui contează. În acest fel, reuşim să conturăm un plan care ne aduce tuturor bucurie şi la care contribuim împreună.
Acest principiu se aplică în mod similar în afaceri. Ca lider, îţi doreşti să construieşti un mediu în care toată lumea se simte ascultată, chiar dacă direcţia finală îţi aparţine. Asta contribuie la un climat de încredere şi deschidere, în care ideile bune pot să apară de oriunde şi în care echipa este implicată şi valorizată.
7. Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată? De ce?
Nu aş practica alpinismul din simplul motiv că am o uşoară frică de înălţime. Prefer activităţile care îmi permit să explorez locuri noi în siguranţă. Îmi plac şi experienţele care implică senzaţii extreme, însă într-un mediu controlat. În călătorii, îmi doresc experienţe care să fie plăcute şi liniştite, mai ales atunci când sunt alături de familie. ■
PREFERINŢE:
CUVÂNT: Integritate, care implică onestitate, seriozitate, respectarea angajamentelor, lucruri foarte importante pentru mine.
CARTE: 4.000 de săptămâni, Oliver Burkeman
PERSONALITATE: Dr. Albert Schweitzer, datorită integrităţii profesionale, compasiunii profunde, dedicându-se pe sine şi resursele sale pentru cei în nevoie.
SPORTIV: Roger Federer, care dincolo de rezultatele remarcabile în sport, este cunoscut pentru modestie, sportivitate şi un comportament exemplar pe teren, precum şi acte caritabile.
TIP DE VACANŢĂ: În familie
DESTINAŢIE DE VACANŢĂ: Franţa
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro