Gregory Schmidt, Smithfield Ferme: "Romania trebuie sa se axeze pe agricultura"

Postat la 07 noiembrie 2008 28 afişări

Directorul de operatiuni internationale al companiei americane Smithfield Ferme arata ca tara noastra ar trebui sa se concentreze in urmatoarea perioada pe dezvoltarea agriculturii, in conditiile unei economii care a crescut pana acum in special datorita consumului.

Schmidt povesteste ca in 2004, atunci cand Smithfield a cumparat combinatul de porci ComTim de la Timisoara, unul din principalele motive care i-au determinat sa ia decizia achizitiei a fost potentialul agricol al Romaniei. "Cand am venit noi, Romania importa 70% din carnea de porc si exporta cereale. In acelasi timp, jumatate din terenurile agricole nu erau cultivate", spune el, aratand ca, din pacate, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult in ultimii ani.

"Cred ca potentialul agricol al Romaniei este incredibil. Pentru cresterea animalelor, conditiile sunt foarte bune, avand in vedere climatul si cantitatea mare de cereale produse aici", spune Schmidt. Pe de alta parte, arata directorul de operatiuni interantionale al Smithfield Ferme, pentru a face din agricultura un business profitabil e nevoie de capital, de eficienta si de programe de control al calitatii bine puse la punct, aspecte la care romanii nu stau prea bine, pe langa eterna problema a infrastructurii. "Investitiile pe care noi le-am facut in infrastructura au fost cu 30% mai mari decat cele prevazute in proiectul initial", arata Schmidt.

Un alt aspect care impiedica dezvoltarea agriculturii in Romania, este, potrivit reprezentantului Smithfield, atitudinea investitorilor potentiali. "Din agricultura nu se scot bani imediat, e nevoie de cativa ani buni pentru a putea vorbi de profit, motiv pentru care cred ca investitorii sunt mai reticenti in acest domeniu".

Compania americana Smithfield Ferme este prezenta in Romania din 2004, realizand pana in prezent investitii de aproximativ 600 de milioane de dolari (aproximativ 380 de milioane de euro), urmand ca in urmatorii 3-4 ani sa investeasca alte 600 de milioane de dolari.

 

Cititi mai multe despre strategia americanilor de la Smithfield in Romania in numarul viitor al revistei BUSINESS Magazin.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
industrie,
Smithfield
/actualitate/afaceri/gregory-schmidt-smithfield-ferme-romania-trebuie-sa-se-axeze-pe-agricultura-3455227
3455227
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.