De la online la print şi înapoi la online. DHM company, o agenţie multidisciplinară de producţie publicitară şi creaţie, a plecat la drum cu ajutorul unei investiţii de câteva mii de lei şi a ajuns recent la o cifră de afaceri de 2,44 milioane euro
Activi în piaţa românească de producţie publicitară de peste 15 ani, fondatorii DHM Company, Dan Mateuţ (50 de ani) şi Horia David (43 de ani), au ajuns la o cifră de afaceri de circa 12 milioane de lei (2,44 milioane euro) şi 15 angajaţi.
Dan Mateuţ şi Horia David au pus bazele DHM Printing & Advertising, o agenţie multidisciplinară de producţie publicitară şi creaţie, în urmă cu 15 ani, după o investiţie de câteva mii de lei într-o companie ce realiza site-uri pentru clienţi din Statele Unite. Ulterior au dezvoltat partea de tipărire, pornind de la o nevoie descoperită la locul de muncă anterior.
„Eram oameni de vânzări la una dintre tipografiile mari din Bucureşti, dar am constatat că piaţa avea nevoie şi de altceva pe lângă tipar. Nu puteam aborda clienţii care aveau campanii complexe, ce implicau atât partea de print, cât şi pe cea de produse promoţionale. Sau clienţii care participau la târguri şi expoziţii şi care aveau nevoie de construirea standului, de materiale tipărite şi de promoţionale pe care să le ofere vizitatorilor“, îşi aminteşte Horia David. Însă, adevăratul pas spre antreprenoriat, în sensul că au decis să se concentreze pe afacerea lor, l-au făcut în perioada crizei economice din 2008, perioadă pe care, privind acum retrospectiv, o consideră o lecţie importantă, pe care au aplicat-o şi în această nouă criză.
„Pandemia a însemnat şi pentru noi, ca de altfel pentru majoritatea companiilor din lume, un moment de reset al activităţii. Chiar dacă în portofoliul nostru avem firme din aproape toate domeniile vieţii economice, niciuna dintre ele nu a mai comandat nimic în prima fază a lockdownului. Primele care au avut nevoie de ajutorul nostru au fost firmele din retail. Au urmat firmele din domeniul agricol, care îşi pregăteau campaniile de toamnă şi care aveau nevoie să îşi promoveze produsele şi acţiunile“, punctează Dan Mateuţ. Antreprenorii din spatele DHM cred că online-ul va fi din ce în ce mai prezent în viaţa noastră, mai ales că procesul de digitalizare a început demult în domeniul producţiei publicitare, iar pandemia de Covid-19 l-a accelerat. Totodată, ei afirmă că fără digitalizare nu se poate face un business în această perioadă. „Dacă în urmă cu 20 de ani internetul tocmai începea să decoleze, în ultimii ani cheltuielile publicitare în online au explodat şi tendinţa se va menţine în viitor.”
Horia David, cofondator DHM Company:„Publicitatea online a crescut exponenţial şi va mai creşte în următoarea perioadă. Este cea mai dinamică, având cea mai mare oportunitate de creştere. În cazul obiectelor promoţionale, direcţia este aceea a folosirii în campanii a produselor ce pot fi asociate şi conceptului de work from home.”
În 2019, valoarea pieţei de publicitate online din România a fost de aproximativ 80 de milioane de euro, conform studiului ROADS 2020, realizat de IAB România şi PwC. Studiul mai arată că în ultimii patru ani, acest segment a avut o medie de creştere de circa 30%, potrivit reprezentaţilor firmei DHM. „Există o regulă generală în industria publicitară, conform căreia cheltuielile alocate promovării sunt strâns corelate cu creşterea sau cu scăderea PIB-ului şi influenţate de încrederea pe care firmele o au în mediul social, astfel încât pandemia a condus la o scădere imediată şi în ceea ce priveşte industria publicitară. Iar compania noastră a fost direct afectată. Deşi sunt semnale că piaţa de print o să scadă mult, antreprenorii consideră că promovarea pe această cale nu va dispărea. Cel puţin, nu în următorii ani. Cu alte cuvinte, proiectele în acest domeniu”, susţine Dan Mateuţ.
Cei doi antreprenori, încurajaţi de creşterea exponenţială a vânzărilor online, vor să facă noi angajări, pentru că sunt de părere că producţia publicitară îşi va modifica direcţia. „Publicitatea online a crescut exponenţial şi va mai creşte în următoarea perioadă. Este cea mai dinamică, având cea mai mare oportunitate de creştere. În cazul obiectelor promoţionale, direcţia este aceea a folosirii în campanii a produselor ce pot fi asociate şi conceptului de work from home“, mai spune Horia David. Fondatorii companiei speră că anul 2021 va fi unul de recalibrare a businessului pentru ei, în ceea ce priveşte cifra de afaceri, care a scăzut uşor anul trecut din cauza pandemiei. Ei nu au înaintat cifre, dar în anul 2019 veniturile nete au fost de peste 12 milioane de lei. „Deşi anul 2020 a fost un an greu nu doar pentru firmele din domeniul nostru, ci pentru întreaga economie în ansamblul ei, noi ne-am păstrat numărul de angajaţi, iar de la începutul acestui an suntem într-un plin proces de recrutare în aproape toate departamentele şi de retehnologizare. Ne-am mărit echipa de vânzări şi am făcut investiţii în echipamente pentru asigurarea capacităţilor necesare creşterii vânzărilor ”, completează Horia David.
Fondatorii companiei speră ca evenimentele şi târgurile să îşi reia calendarul obişnuit. Campionatul European de Fotbal, festivalurile care anul trecut nu s-au mai desfăşurat, târgurile şi conferinţele care şi-au închis porţile din cauza pandemiei sunt evenimente pe care Dan Mateuţ şi Horia David le ţintesc în acest an pe care ei îl consideră de revenire. Cei doi consideră că economia va avea o variaţie care va depinde de progresul campaniei de vaccinare şi de restricţiile sanitare şi cred că anul acesta va fi unul de creştere economică, mai temperată în primul semestru şi mai susţinută în cel de-al doilea. „Însă, despre o revenire putem discuta abia în anul 2022. Că această revenire economică va fi în V sau W, este greu de anticipat. Măsurile care se vor lua la nivel naţional vor fi foarte importante. Însă evoluţia pandemiei la nivel global, având în vedere interdependenţa economiilor, va fi una dintre necunoscute, care îşi va pune ea amprenta asupra tipului de revenire”, este de părere, pe de altă parte, Dan Mateuţ.
Dan Mateuţ, cofondator DHM Company:„Există o regulă generală în industria publicitară, conform căreia cheltuielile alocate promovării sunt strâns corelate cu creşterea sau cu scăderea PIB-ului şi influenţate de încrederea pe care firmele o au în mediul social, astfel încât pandemia a condus la o scădere imediată şi în ceea ce priveşte industria publicitară. Iar compania noastră a fost direct afectată. Deşi sunt semnale că piaţa de print o să scadă mult, antreprenorii consideră că promovarea pe această cale nu va dispărea. Cel puţin, nu în următorii ani.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro