LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

Raiul bicicliştilor

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 09 septembrie 2024 74 afişări

Povestea DirtBike îşi are începuturile în 2006, anul în care o echipă de ciclişti pasionaţi din Braşov construiau cea mai mare comunitate de ciclism din România. În 2024, proiectul a fost relansat alături de o nouă echipă şi noi funcţionalităţi, cu scopul de a deveni un marketplace la zi pentru aventurierii pe două roţi.

Ideea proiectului a plecat de la o nevoie simplă - aceea de a oferi o platformă specializată şi de încredere, unde cicliştii să îşi poată vinde bicicletele şi echipamentele folosite, dar care sunt încă în stare bună. Am lucrat împreună cu specialişti de la magazinele de profil şi cu ciclişti superpasionaţi pentru a crea cel mai complex şi complet sistem de filtrare dedicat acestui domeniu”, explică Ştefan Livadariu, unul dintre fondatori. Practic, DirtBike încurajează pasionaţii de sport să-şi vândă echipamentele de ciclism pe care nu le mai folosesc, dar care sunt într-o stare bună, şi astfel să protejeze natura de poluarea generată de producţia altor echipamente. Pe platformă pot posta anunţuri atât persoanele fizice, cât şi magazinele de biciclete şi atelierele de reparaţii. Cu toţii pot vinde biciclete, echipamente, piese, îmbrăcăminte şi încălţăminte pentru ciclism.

Lunar, zeci de mii de posibili cumpărători – pasionaţi de ciclism, fie el mountain bike, ciclism de şosea, triatlon, gravel sau persoane care folosesc zilnic bicicleta pentru a se deplasa în oraş – pot vedea produsele. Alături de Ştefan, afacerea îi mai are ca acţionari pe Călin Ianţa şi Claudia Burghelea, având în comun experienţa în creşterea businessurilor de e-commerce şi peste douăzeci de ani petrecuţi în digital marketing şi project management.

Călin a venit cu know-how-ul construirii unui business mare, el fiind fondatorul companiei Dacia Plant, unul dintre cei mai mari producători de suplimente alimentare din România, vândut între timp către compania farmaceutică belgiană Ceres Pharma, iar Claudia – cu peste 17 ani de experienţă în marketing, strategie şi construcţie de brand în diverse modele de business precum Olympus Dairy Industry şi Dacia Plant.

În prezent, pe DirtBike.ro sunt active peste 19.000 de anunţuri, din care aproximativ 5.000 pentru biciclete şi 14.000 pentru echipamente şi accesorii.

La rândul său, Ştefan este managerul agenţiei digitale Proceed, specializată în creşterea afacerilor de e-commerce, şi are peste două decenii de experienţă în digital marketing şi project management. „Toţi trei, pe lângă potenţialul de business pe care îl vedem în DirtBike, suntem iubitori de natură, ne plac bicicletele, credem în sustenabilitate şi dorim să ne aducem contribuţia la o lume mai puţin poluată.” Pentru realizarea platformei DirtBike, cei trei fondatori au investit 200.000 de euro, iar pentru următoarea perioadă au bugetate investiţii de 500.000 de euro în dezvoltarea platformei şi a serviciilor, în marketing şi extinderea echipei. „Ne vom concentra eforturile pentru oferi servicii noi clienţilor, precum livrarea la tarife foarte competitive şi plata directă prin site. Pentru magazinele şi atelierele de reparaţii, dezvoltăm module care să le faciliteze gestiunea unui număr mare de anunţuri.”

Utilizatorii DirtBike sunt preponderent bărbaţi, în proporţie de 76%, dar se observă în ultimii ani o creştere mare a interesului femeilor pentru ciclism. Doar în ultimii patru ani, spune Ştefan Livadariu, a avut loc o creştere de la 14% la 24% a numărului de vizitatoare pe site. „Noi suntem siguri că în realitate numărul de femei care practică ciclismul este mai mare, dar, la fel ca în domeniul auto, bărbaţii se ocupă de achiziţiile şi întreţinerea bicicletelor. Segmentul de vârstă cel mai activ este 25-54 de ani, segment care momentan reprezintă 75% din totalul vizitatorilor pe site. Dorim să creştem şi tinerii ciclişti şi pentru ei pregătim campanii dedicate de comunicare care se vor concentra în special spre canalele lor favorite de social media.”

În prezent, pe DirtBike.ro sunt active peste 19.000 de anunţuri, din care aproximativ 5.000 pentru biciclete şi 14.000 pentru echipamente şi accesorii. Într-o piaţă în care se estimează că anual sunt vândute aproximativ 520.000 de biciclete noi, potrivit datelor DirtBike, circa 20-30% se întorc în piaţa de second-hand. „La nivel de Europa, vânzările anuale de biciclete, inclusiv biciclete electrice, sunt de 18,3 milioane biciclete noi (versus 10 milioane de autoturisme noi pe an). La fiecare bicicletă, în medie, sunt vândute alte nouă accesorii şi echipamente (îmbrăcăminte, încălţăminte, protecţii, accesorii).” În următoarele luni din 2024, fondatorii DirtBike vor să extindă serviciile pe care le oferă utilizatorilor, ca să poată efectua expedierea şi plata securizată a produselor direct prin intermediul platformei DirtBike. De asemenea, este în lucru un registru de biciclete furate pentru a spori siguranţa tranzacţiilor. „În 2025 dorim să lansăm serviciul DirtBike în două-trei ţări din zonă, iar până în 2027-2028 vrem să fim prezenţi pe toate pieţele majore din Europa. Ştim că este un obiectiv foarte ambiţios, dar avem know-how-ul, determinarea şi suportul necesar să atingem aceste obiective. Dorim să devenim cel mai mare marketplace dedicat ciclismului din Europa.”  

Ştefan Livadariu, cofondator, DirtBike: „În 2025 dorim să lansăm serviciul DirtBike în două-trei ţări din zonă, iar până în 2027-2028 vrem să fim prezenţi pe toate pieţele majore din Europa.“



Zece idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

DodoPottery– produse din ceramică (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Ioana Apopei

Investiţie iniţială: 1.500 de lei (300 de euro)

Prezenţă: online şi la târguri


Beautior– salon de cosmetică (Bucureşti)

Fondatoare: Ioana Popa

Investiţie iniţială: 3.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


– terarii (Bucureşti)

Fondatoare: Ana Popovici

Prezenţă: Bucureşti


GreenRoomplantstudio– magazin de plante (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Marta Kassay şi Emese Kassay

Prezenţă: online


Winesday – platformă pentru pasionaţii de vin (Bucureşti)

Fondatoare: Carmina Niţescu

Prezenţă: online


UauParties – organizare de evenimente pentru copii (Bucureşti)

Fondatoare: Alexandra Avramescu

Investiţie iniţială: 25.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 27.000 de euro

Prezenţă: naţională


WasteBill– platformă pentru raportările de mediu ale companiilor (Bucureşti)

Fondatori: Toni Mandin, Mihai Costea şi Georgiana Voinea

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Prezenţă: online


EDOS Swimwear– costume de baie (Bucureşti)

Fondatoare: Mihaela Ungureanu

Prezenţă: naţională şi internaţională


DeseoSweets– cofetărie (Bucureşti)

Fondatoare: Cristina Oprea

Investiţie iniţială: 80.000 de euro

Prezenţă: zona Băneasa din Bucureşti


CristinaMărgineanu– birou de design interior (Bucureşti)

Prezenţă: Bucureşti



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.