Amazon promite să revoluţioneze Alexa: Cum inteligenţa artificială generativă promite să transforme asistentul vocal într-un agent inteligent capabil de sarcini complexe şi personalizate pentru utilizatori

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 14 ianuarie 2025 15 afişări

Amazon promite să revoluţioneze Alexa: Cum inteligenţa artificială generativă promite să transforme asistentul vocal într-un agent inteligent capabil de sarcini complexe şi personalizate pentru utilizatori

Amazon se pregăteşte să relanseze asistentul său vocal Alexa ca un „agent” de inteligenţă artificială capabil să îndeplinească sarcini mai complexe, în timp ce compania lucrează intens pentru a rezolva provocările care au împiedicat implementarea completă a noii tehnologii AI, raportează Financial Times.

În ultimii doi ani, compania de 2,4 miliarde de dolari a încercat să reproiecteze Alexa, asistentul său conversaţional prezent în 500 de milioane de dispozitive din întreaga lume, pentru a integra inteligenţa artificială generativă în „creierul” software-ului.

Rohit Prasad, şeful echipei de inteligenţă generală artificială (AGI) de la Amazon, a declarat pentru Financial Times că asistentul vocal mai trebuie să depăşească câteva obstacole tehnice înainte de lansare. Printre acestea se numără problema „halucinaţiilor” (răspunsurilor fabricate), viteza de răspuns („latenţa”) şi fiabilitatea. „Halucinaţiile trebuie să fie aproape de zero”, a spus Prasad. „Este încă o problemă deschisă în industrie, dar lucrăm intens pentru a o rezolva.”

Viziunea liderilor Amazon este de a transforma Alexa, care în prezent este utilizată pentru sarcini simple, precum redarea muzicii şi setarea alarmelor, într-un produs performant care să funcţioneze ca un asistent complet personalizat.

Acesta ar putea include orice, de la recomandări de restaurante, până la ajustarea luminilor în funcţie de ciclurile de somn ale utilizatorului.

Reproiectarea asistentului Alexa a început după lansarea ChatGPT al OpenAI, susţinut de Microsoft, la sfârşitul anului 2022. În timp ce Microsoft, Google, Meta şi alte companii au integrat rapid inteligenţa artificială generativă în platformele lor, critici ai Amazon s-au întrebat dacă aceasta va reuşi să depăşească provocările tehnice şi organizaţionale şi să ţină pasul cu rivalii săi.

Mai mulţi angajaţi care au lucrat în echipele de asistenţi vocali ale Amazon în ultimii ani au spus că procesul de dezvoltare a fost presărat cu dificultăţi şi că au fost necesari mulţi ani de cercetare şi dezvoltare în domeniul inteligenţei artificiale.

Unii foşti lucrători au explicat că întârzierile au fost cauzate în mare parte de provocările neaşteptate legate de integrarea şi combinarea algoritmilor simpli şi predefiniţi care stau la baza Alexa cu modelele lingvistice mari, mai puternice, dar imprevizibile.

În răspuns, Amazon a declarat că „lucrează din greu pentru a îmbunătăţi capabilităţile şi proactivitatea asistentului său vocal.” Compania a adăugat că implementarea unei tehnologii atât de avansate într-un serviciu activ şi într-o gamă largă de dispozitive utilizate global este o provocare fără precedent şi nu poate fi realizată pur şi simplu prin aplicarea unui model de limbaj mare (LLM) asupra serviciului Alexa.

Prasad, fostul arhitect-şef al Alexa, a declarat că lansarea recentă a modelelor interne Amazon Nova, realizate de echipa sa AGI, a fost parţial motivată de necesităţile de viteză, cost şi fiabilitate optimă. Aceste modele sunt esenţiale pentru a ajuta aplicaţiile AI, cum ar fi Alexa, să depăşească „ultimele obstacole”, care sunt extrem de dificile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
promisiuni,
amazon,
ai,
agent,
transformare,
utilizatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.