Autostrada Moldovei prinde contur. Compania care se va ocupa de construirea A7, porţiunea Ploieşti-Buzău, va semna contractul la sfârşitul lunii noiembrie
Autostrada 7 sau Autostrada Moldovei, care va lega regiunea de restul ţării, ar putea începe să prindă contur de la sfârşitul acestui an, astfel că, firma care va câştiga licitaţia privind construirea porţiunii Ploieşti – Buzău va încheia contractul la sfârşitul lunii noiembrie, conform informaţiilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
În prezent, există o porţiune dată în folosinţă din proiectul Autostrăzii Moldovei şi anume porţiunea Centurii Bacăului, care are doar 16 km.
Autostrada 7 sau Autostrada Moldovei, care va lega regiunea de restul ţării, ar putea începe să prindă contur de la sfârşitul acestui an, astfel că, firma care va câştiga licitaţia privind construirea porţiunii Ploieşti – Buzău va încheia contractul la sfârşitul lunii noiembrie, conform informaţiilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
A7 va fi singurul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia şi implicit de Bucureşti, ajutând astfel la dezvoltarea regiunii. Circa 39 de companii au depus oferte la licitaţia pentru construirea porţiunii Ploieşti – Buzău, adică de circa 63 km, formată din Lot 1 Dumbrava - Mizil, Lot 2 Mizil- Pietroasele şi Lot 3 Pietroasele - Buzău.
La sfârşitul lunii octombrie, mai exact pe 24 octombrie, CNAIR va comunica compania câştigătoare, însă, după acest termen va exista o perioadă de zece zile în care se vor depune contestaţiile, urmând ca pe 21 noiembrie companie câştigătoare să semneze contractul.
Printre cei care au depus oferte se numără şi unele dintre cele mai mari companii de pe plan local precum Construcţii Erbaşu, în asociere cu Bertoni Construct şi Acvatot, Tancrad, în asociere cu Bog’art şi Cosedil, şi Strabag.
Sectorul Ploieşti – Buzău va avea o lungime de 63 de km, lase noduri rutiere, 160 ha de perdele forestiere, 42 de poduri şi pasaje, patru spaţii de servicii dotate şi cu staţii de încărcare electrice.
La începutul verii, Mariana Ioniţă, directorul CNAIR, le-a cerut constructorilor să termine lucrările în circa doi ani de la începerea şantierului. În prezent, există o porţiune dată în folosinţă din proiectul Autostrăzii Moldovei şi anume porţiunea Centurii Bacăului, care are doar 16 km, astfel că Moldova se poate mândri doar cu 16 km de autostradă, în timp ce în Transilvania şi sud-estul ţării există circa 1.000 km de autostradă.
Autostrada Moldovei va fi finanţată în mare parte prin Programul Naţional de Rezilienţă şi Redresare. A7 ar urma să facă legătura între Ploieşti şi Paşcani.
A7 va fi formată din mai multe proiecte separate, dar care va avea un total de 440 kilometri de la sud la nord. Autostrada va prelua din traficul de pe ruta DN2/E85, un drum naţional cu câte o bandă pe sens şi un acostament folosit adesea de către şoferi drept încă o bandă de circulaţie.
E85 este supranumit şi drumul morţii, fiind şoseaua care este considerat cel mai periculos drum naţional al României din punct de vedere al numărului mare de accidente.
Porţiunile de la Buzău la Focşani şi de la Focşani la Paşcani se află în stadiile de proiectare, urmând a fi finalizate anul acesta, ca mai apoi să fie scoase la licitaţie pentru construcţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro