Barometrul Edelman 2020: Majoritatea cetăţenilor din ţările dezvoltate nu se aşteaptă să aibă o situaţie mai bună peste cinci ani. Cea mai de încredere ”instituţie” este mediul de business
Majoritatea cetăţenilor din ţările dezvoltate nu se aşteaptă să aibă o situaţie mai bună peste cinci ani, în pofida unei economii globale puternice şi a nivelului foarte scăzut al şomajului, printre temerile lor fiind recesiunea, automatizarea, concurenţa străină, imigraţia, arată Barometrul de Încredere Edelman 2020.
Majoritatea cetăţenilor din ţările dezvoltate nu se aşteaptă să aibă o situaţie mai bună peste cinci ani, în pofida unei economii globale puternice şi a nivelului foarte scăzut al şomajului, printre temerile lor fiind recesiunea, automatizarea, concurenţa străină, imigraţia, arată Barometrul de Încredere Edelman 2020.
Majoritatea angajaţilor (83%) se tem că îşi vor pierde locul de muncă din cauza automatizării, se tem de o recesiune care se întrezăreşte, de lipsa unei pregătiri adecvate, de o concurenţă străină mai ieftină, de imigranţie şi de o economie bazată pe contracte temporare.
În acelaşi timp, 57% dintre respondenţi sunt îngrijoraţi că vor pierde respectul şi demnitatea de care s-au bucurat în trecut, în ţările lor. Aproape două din trei persoane simt că ritmul schimbărilor tehnologice este prea rapid. De asemenea, nu există un adevăr acceptat de toată lumea, 76% spun că se tem că fenomenul fake news va fi utilizat ca armă.
„Trăim într-un paradox al încrederii. De când am început să măsurăm nivelul de încredere, acum 20 de ani, creşterea economică a dus la creşterea încrederii. Acest trend continuă în Asia şi în Orientul Mijlociu, dar nu şi în ţările dezvoltate, unde inegalitatea veniturilor naţionale este acum un factor mai important. Fricile înăbuşesc speranţa, iar crezul că munca susţinută duce la ascensiune socială a fost invalidat.”, a declarat Richard Edelman, CEO al Edelman.
Barometrul arată că 56% dintre respondenţi cred că actuala formă de capitalism face mai mult rău decât bine.
Cea mai de încredere ”instituţie” este mediul de business (58%), care a preluat rolul de conducere în guvernanţa globală.
„Mediul de business şi-a asumat locul gol lăsat de guvernele populiste şi partizane. Afacerile nu se mai pot derula în parametrii tradiţionali, concentrându-se exclusiv pe profiturile acţionarilor. Cu 73% din angajaţi care spun că vor o oportunitate ca să schimbe societatea şi cu aproape două treimi dintre consumatori cumpărând motivat, directorii executivi îşi dau seama că mandatul lor s-a schimbat.”, spune Edelman.
În acest context, 92% dintre angajaţi spun că directorii executivi ar trebui să abordeze deschis probleme curente, inclusiv recalificarea, utilizarea etică a tehnologiei şi inegalitatea veniturilor. Trei sferturi din populaţie crede că directorii executivi ar trebui să preia conducerea pentru a schimba ceva, în loc să aştepte ca guvernul să impună schimbarea.
Barometrul de anul acesta dezvăluie faptul că niciuna dintre cele patru mari instituţii ale statului nu este considerată atât competentă, cât şi etică.
Mediul de business ocupă cel mai bun loc la capitolul competenţă, deţinând un avantaj masiv faţă de guvern, ca instituţie care se pricepe la ceea ce face (64% faţă de 10%).
ONG-urile conduc la capitolul comportament etic comparativ cu guvernul (un decalaj de 31 de puncte) şi cu mediul de business (un decalaj de 25 de puncte).
Guvernul este perceput ca fiind incompetent şi lipsit de etică, dar se bucură de o încredere de două ori mai mare decât mediul de business în ceea ce priveşte protejarea mediului înconjurător şi reducerea decalajului provocat de inegalitatea veniturilor.
Presa este, de asemenea, văzută ca fiind incompetentă şi lipsită de etică: o majoritate (57%) nu consideră că mass-media diferenţiază aşa cum ar trebui opiniile de fapte, dar cataloghează presa ca fiind inestimabilă în ceea ce priveşte ştirile (58%).
„De câţiva ani la rând, Barometrul Edelman surprinde creşterea încrederii globale în mediul de business, însă această încredere vine la pachet cu un anumit tip de comportament şi implicare în problemele comunităţii. Această speranţă pe care oamenii şi-o pun în mediul de business nu trebuie risipită şi luată ca pe ceva deja câştigat, ci trebuie crescută şi îngrijită an de an. Un mediu de business etic, care ţine de valorile pe care le declară, care îşi asumă un scop mai înalt decât acela de a produce profit, are şansa istorică de a produce modele şi soluţii testate şi aplicate la diferite probleme sociale”, a arătat Corina Vinţan, CEO Links Associates - afiliat Edelman.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro