Bilka a încheiat 2014 cu afaceri în creştere cu 29% şi o cotă de piaţă de 24%

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 februarie 2015 263 afişări

Bilka, lider pe piaţa autohtonă de acoperişuri, a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de peste 134 milioane de lei, în creştere cu 29% faţă de 2013. Peste 4 milioane de mp de învelitori metalice au fost produse şi comercializate anul trecut de companie, care a devenit astfel şi cel mai mare consumator român de tablă prevopsită cu peste 30.000 de tone achiziţionate.

Bilka a încheiat 2014 cu afaceri în creştere cu 29% şi o cotă de piaţă de 24%

În topul vânzărilor rămâne ţigla metalică cu o pondere de 54% din totalul vânzărilor. Aceasta este urmată de accesorii, tablă cutată şi panouri termoizolante care reprezintă aproximativ 31% iar sistemul pluvial (jgheaburi şi burlane) reprezintă 15%. În materie de culoare, anul trecut, compania a înregistrat o creştere pentru nuanţele închise, maro, ciocolatiu sau negru care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vânzărilor, 2 milioane mp.

”Considerăm 2014 ca fiind cel mai bun an din istoria Bilka. Vorbim de un an la sfârşitul căruia am tras linie şi avem: performanţe financiare mult peste media jucătorilor din această piaţă şi în conformitate cu obiectivele stabilite la început de an, investiţii de 3 milioane euro, hale noi care se întind pe 27.000 mp, două noi linii de producţie şi aproximativ 26.000 de case acoperite” declară Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka.

Conform estimărilor interne, în 2014 compania a înregistrat o creştere şi pentru cota din piaţa de ţiglă metalică. Dacă în 2013 deţinea 21% din piaţa autohtonă de ţiglă metalică, în 2014 a ajuns la 24%.

”2014 a fost un an dificil pentru mediul de business, lipsit de predictibilitate şi marcat de insolveţe. Am ştiut încă din primul an de activitate că evoluţia companiei trebuie să fie influenţată în cea mai mare măsură de strategia internă de business. Astfel timp de 8 ani am investit peste 9 milioane de euro şi obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de producţie optimă, un sistem logistic performant, o gamă largă de produse şi o distribuţie la nivelul întregii ţări”, precizează Horaţiu Ţepeş.

În 2015 o direcţie importană în strategia de business a companiei este continuarea  planului investiţional demarat anul trecut care se ridică la 5 milioane de euro. Acesta vizează în primul rând creşterea şi diversificarea producţiei.

”Pentru 2015 continuăm planurile de dezvoltare. Avem de acoperit cu utilaje de producţie halele achiziţionate anul trecut şi investiţii bugetate pentru opt noi linii de producţie pentru ţiglă metalică, elementele sistemului pluvial şi accesorii pentru acoperiş. Odată instalate aceste utilaje, vom lansa şi noi produse. Strategia noastră de business este o premisă care ne permite să considerăm că în 2015 vom rămâne numărul 1 în piaţă şi vom continua povestea de succes, a celor 7 ani de creştere consecutivă”, precizează Horaţiu Ţepeş.

Creşterea suprafeţei de producţie continuă să facă parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii ani. Pentru a ajunge la suprafaţa optimă şi necesară investiţiilor bugetate pentru următorii ani, Bilka are în vedere achiziţionarea unei noi suprafeţe de 15.000 mp de teren aflată în apropierea fabricii din Braşov. Achiziţionarea unui competitor local continuă să fie unul din obiectivele Bilka pe termen mediu.

Bilka a înregistrat în 2014 afaceri de 134 milioane de lei.  Fabrica companiei se întinde în prezent pe o suprafaţă de 45.000 mp cu destinaţie hale de producţie, depozitare şi birouri. Pe poarta fabricii au ieşit doar anul trecut peste 4 milioane mp de ţiglă metalică. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/bilka-a-incheiat-2014-cu-afaceri-in-crestere-cu-29-si-o-cota-de-piata-de-24-13811279
13811279
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.