Ce face La Liga fără Cristiano Ronaldo şi Neymar, două dintre principalele atracţii ale fotbalului spaniol? Cum plănuieşte şeful ligii să păstreze audienţa
Liga spaniolă de fotbal, ale cărei cluburi au deţinut supremaţia în toate competiţiile europene majore, apasă pedala de acceleraţia în ceea ce priveşte promovarea peste hotare, potrivit Bloomberg.
La Liga a încercat să se promoveze peste hotare prin deschiderea unor birouri de marketing în Orientul Îndepărtat şi prin angajarea unui fost executiv Netflix drept şeful comunicaţiilor.
După ce a pierdut două dintre cele mai mari vedete în sezoane consecutive – prima dată Neymar care a plecat în Franţa şi acum Cristiano Ronaldo care a plecat în Italia – Preşedintele Javier Tebas consideră că trebuie să atragă audienţă de peste hotare, exact în modul în care o fac ligi precum NFL şi NBA în Londra. Statele Unite ar putea oferi o parte din noul public ţintă.
„Ne-ar plăcea să o facem o dată sau de două ori pe sezon”, a declarat Tebas. „Sunt convinsă că peste câteva sezoane vom juca şi în afara Spaniei. Nu este uşor pentru că avem fani în Spania, dar sper că o vom putea face peste un an sau doi”.
În ciuda supremaţiei cluburilor spaniole – care au câştigat Champions Leage şi Europa League de nouă ori în ultimii cinci ani – liga de fobal a ţării rămâne în urma ligii Premier League din Marea Britanie când vine vorba de generarea profiturilor.
Veniturile din drepturi de difuzare s-au ridicat la 1,5 miliarde de euro în ultimul raport anual realizat de Deloitte, adică mai puţin de jumătate din veniturile ligii engleze.
Însă veniturile spaniolilor sunt în creştere. Când Tebas a preluat conducerea ligii în 2013, drepturile de difuzare erau negociate individual de către cluburi. Acum înţelegerile cu televiziunile sunt centralizate de La Liga. În ultimii cinci ani, veniturile La Liga le-au depăşit pe cele generate de nemţii din Bundesliga.
În ultima rundă de licitaţie, Telefonica a câştigat în faţa rivalilor de la Mediapro în luna iunie, obţinând mare parte din drepturile de difuzare pentru meciurile La Liga, pentru care a plătit 2,9 miliarde de euro pentru următoarele trei sezoane.
Acum, Tebas încearcă să construiască o creştere puternică în ceea ce priveşte creştere veniturilor din vânzarea drepturilor de difuzare la nivel global, pe care Tebas spune că le-a înmulţit deja de patru ori, la 800 de milioane de euro în comparaţie cu 2013.
În următoarea etapă a planului de transformare, La Liga încearcă să devină un brand mai mare de entertainment cu o bază loială de fani care ar urmări mai degrabă fotbal în locul unui show pe Netflix.
„Ar fi iresponsabil dacă nu ne-am pregăti pentru momentul în care un jucător vedetă părăseşte liga”, spune el. „Noi suntem concentraţi pe entertainment. Competitorii noştri nu sunt doar celelalte ligi, ci şi celelalte sporturi precum cursele de motociclete, şi programe precum Netflix. Cel mai mare rival al nostru este telecomanda, pentru că oamenii pot schimba canalul”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro