Cât a câştigat economia Rusiei după Cupa Mondială? Economia rusească a înregistrat încasări de 1,5 miliarde de dolari în perioada competiţiei
Rusia se bucură deja de promovarea gratuită câştigată în media internaţională în urma organizării Campionatului Mondial de fotbal. Evenimentul a avut însă şi un impact economic pozitiv pentru ţara condusă de Vladimir Putin, potrivit Financial Times.
Fanii fotbalului care au ajuns în Rusia în contextul competiţiei internaţionale au cheltuit 1,5 miliarde de dolari în timpul turneului ce a durat o lună, potrivit datelor furnizate de creditorul deţinut de stat, Sberbank.
Mosova a sperat că evenimentul va fi o sfidare la adresa ţărilor vestice, care au încercat să izoleze Rusia din punct de vedere diplomatic după incidentul Crimeea din 2014 şi după acuzaţiile cu privire la implicarea ruşilor în alegerile americanilor din 2016.
Rusia i-a întâmpinat pe fanii fotbalului mondial cu vize de călătorie gratuite şi cu un program special pentru segmentul HoReCa, unde cafenelele şi barurile au fost deschise non-stop.
Sberbank a scris în raportul de cercetare că doar reţeaua lor a servit 899.000 de carduri bancare străine provenit dein 194 de ţări în timpul turneului.
Lanţurile de restaurante s-au bucurat de încasări cu 98 de milioane de dolari mai mari, transmite Sberbank.
Guvernul ţării a transmis că aproximativ 3 milioane de persoane au vizitat Rusia în timpul turneului, ceea ce sugerează cheltuieli medii de 500 de dolari de persoană. Majoritatea fanilor au vizitat o singură locaţie – Sberbank a transmis că 75% dintre cardurile străine utilizate au fost folosite într-un singur oraş.
Cheltuielile fanilor sunt direct proporţionale cu performanţa echipei favorite, transmite banca, cele mai mari cheltuieli fiind realizate în a doua săptămâna a fazei grupelor, când toate echipele erau încă implicate în competiţie - 36,5% din totalul cheltuielilor provin din această perioadă.
„Judecând după cheltuielile lor, oamenii din Orientul Mijlociu şi din ţările Africane au părăsit Rusia destul de devreme”, transmite banca.
Nicio ţară africană şi nicio naţiune din Orientul Mijlociu nu a trecut de etapa de knockout.
„Harta cheltuielilor arată şi schimbările din activitatea fanilor în timpul zilelor în care echipa lor a înregistrat o victorie majoră, în comparaţie cu momentul în care echipa lor a fost eliminată. Croaţii, de exemplu, au cheltuit cel mai mult în data de 18 iunie când echipa lor a câştigat prima dată, şi în data de 9 iulie când se pregăteau de semifinale”, arată raportul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro