Ce vrea mediul de business de la europarlamentari: Mai puţine reglementări şi un „Industrial Deal”, pe lângă Green Deal
Radu Burnete, directoul executiv al Confederaţiei Patronale Concordia, a vorbit în cadrul unui eveniment organizat de asociaţie despre priorităţile mediului de business pe agenda europeană, în contextul alegerilor europarlamentare, care vor avea loc pe 9 iunie.
Este nevoie de mai puţine reglementări, a spus el, dar şi de un „Industrial Deal”, pe lângă Green Deal.
„Suntem angajaţi la Green Deal şi nu credem că ar trebui să ne întoarcem din drum, dar mediul de afaceri are nevoie de predictibilitate. Vorbim şi de un Industrial Deal: trebuie să facem şi tranziţia şi să rămânem şi competitivi. Nu este simplu, dar este esenţial”, a spus el.
La dezbatere au fost invitaţi candidaţi sau reprezentanţi ai tuturor partidelor din România care s-au înscris în cursa pentru Bruxelles. Au fost prezenţi: Cristina Prună (USR), Violeta Alexandru (Forţa Dreptei, fostă PNL) şi Dragoş Pâslaru (Renew Europe).
Confederaţia Patronală Concordia reprezintă 17 dintre cele mai importante sectoare ale economiei naţionale şi este partener de dialog social, reprezentativă la nivel naţional. Cu o contribuţie de peste 26% din în PIB şi un total de peste 330.000 de angajaţi în aproape 2.200 de firme mari şi mici, cu capital străin şi autohton, Concordia este singura organizaţie din România membră în BusinessEurope, Organizaţia Internaţională a Angajatorilor (IOE) şi Business at OECD (BIAC).
Ce a mai spus Radu Burnete la dezbatere:
Ne preocupă să fim mai prezenţi la Bruxelles. Noi suntem deja membri Business Europe, organizaţie cu care colaborăm, dar ne propunem să ne deschidem şi vom deschide un birou al Concordia la Bruxelles de anul acesta şi în anii viitori sper să avem acolo o echipă cu care să putem colabora. Am auzit adesea mediul de business să se plângă că clasa politică nu reprezintă eficient interesele acolo şi am realizat că nici noi nu ne reprezentăm interesele.
O să avem un birou acolo, o să vedeţi mai mulţi colegi din Concordia şi din cele sectoare pe care le reprezentăm şi sperăm la o colaborare bună.
Avem şi un document cu priorităţile noastre. Business Europe reprezintă peste 20 mil. de companii.
Prima prioritate este că Europa a pierdut din competitivitate, în special în raport cu China şi SUA şi ne dorim foarte mult să facem repede nişte lucruri care să repună Europa în competiţie. Noi, România, nu am pierdut foarte mult, pentru că aveam nişte avantaje care ţineau de forţa de muncă şi fiscalitate, dar pe măsură ce mergem către media europeană, trebuie să găsim alte avantaje competitive.
A doua ţine de reducerea birocraţiei şi aici este un angajament european de a reduce obligaţiile de raportare cu cel puţin 25%, dar suntem interesaţi şi mai mult de o eficientizare a reglementărilor UE şi aici pun integrarea mai puternică a pieţei unice.
Cel mai important avantaj competitiv este să avem o piaţă unică funcţională. Pe viitor ne dorim mai puţine Directive şi mai multe Regulamente – directivele dau flexibilitate, dar ne trezim cu 27 de regimuri legislative şi să facem business în Europa devine dificil.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro