Cinci spoturi publicitare ale MedLife au fost interzise de la difuzare, la radio-TV, de CNA

Autor: Madalina Cerban Postat la 21 aprilie 2015 1113 afişări

Cinci spoturi publicitare ale MedLife (patru pentru TV şi unul pentru radio), în care se spune că MedLife este "primul sistem sănătos din România", au fost interzise de la difuzare printr-o decizie luată marţi de CNA, care a constatat că acestea încalcă legislaţia audiovizualului.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, cinci spoturi publicitare la sistemul medical MedLife, care au fost difuzate la Antena 3, Realitatea TV, B1 TV, Euforia Lifestyle, Antena Stars, Kanal D şi Radio Zu.

În acest caz, CNA a primit o reclamaţie de la centrul medical Regina Maria, iar Consiliul a solicitat în acest caz şi un punct de vedere de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC).

Potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa de marţi a CNA, aceste spoturi publicitare au fost difuzate în lunile noiembrie 2014 şi martie 2015, iar din aprilie nu au mai fost difuzate.

La şedinţa CNA de marţi a fost prezentă şi Anda Irina Dan, reprezentantul Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). Potrivit acesteia, Comitetul Etic al RAC a decis că aceste spoturi încalcă prevederile Codului de practică în comunicarea comercială elaborat de RAC.

"Comitetul Etic al RAC a analizat sesizarea venită din partea CNA şi a constatat că afirmaţiile «două milioane de pacienţi anual» şi «anual. unul din zece români ne este pacient» (făcute în multe din spoturile MedLife, n.r.) pot induce în eroare consumatorul. Ţinând cont de faptul că se face referire la numărul de vizite (la MedLife, n.r.) şi nu la numărul de pacienţi unici şi de faptul că un pacient poate face mai multe vizite la centrul medical, formularea este considerată ambiguă (de Comitetul Etic al RAC, n.r.)", a spus Anda Irina Dan.

"În ceea ce priveşte afirmaţia «primul sistem sănătos din România», pentru care nu au putut fi aduse argumente specifice, s-a considerat că aceasta poate fi interpretabilă, având în vedere că nu este specificat clar la ce se referă termenul de «primul»", a mai spus Anda Irina Dan.

De cealaltă parte, Diana Grosu, reprezentanta MedLife, a declarat în şedinţa CNA de marţi că, pe 16 ianuarie 2015, MedLife a agreat împreună cu Consiliul Român pentru Publicitate "o serie de disclaimere", care au fost afişate în spoturile care au fost difuzate în luna martie. "Este vorba şi despre un disclaimer referitor la «primul sistem medical sănătos din România»", a spus Diana Grosu.

"Legat de afirmaţia «unul din cinci români», conform populaţiei rezidente a României la 1 ianuarie 2014, comunicate de Institutul Naţional de Statistică şi a datelor interne ale MedLife, pentru comunicarea «unu din cinci români a fost deja pacient» am făcut referiri suplimentare pe site-ul MedLife şi am prezentat un document intern, care atestă că, până la 1 ianuarie 2015, avem 4,3 milioane de pacienţi, document pe care l-am trimis către RAC", a mai spus Grosu.

Ea a făcut referire şi la afirmaţia "MedLife, primul sistem sănătos din România". "În ceea ce priveşte «primul sistem medical sănătos», ni s-a sugerat (de către RAC, n.r.) ca acest termen să fie introdus între ghilimele, lucru cu care nu am fost de acord, iar disclaimer-ul agreat este «MedLife este operatorul privat cu cea mai mare cifră de afaceri, cel mai mare număr de pacienţi persoane fizice şi abonaţi de clinici şi spitale din România». Disclaimer-ul acesta a însoţit toate comunicările noastre atât pe TV, cât şi pe radio şi în orice machetă de presă", a mai spus aceasta.

Cei mai mulţi membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis, însă, că aceste spoturi încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".

Astfel, CNA a decis să aplice în acest caz o decizie de intrare în legalitate, ceea ce implică faptul că aceste spoturi nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului.

CNA a decis să aplice această decizie, chiar dacă spoturile nu mai sunt difuzate în prezent, pentru a preveni o reluare a acestora în forma care încalcă legislaţia audiovizualului.

"Pentru" aplicarea acestei decizii au votat Lorand Turos, Monica Gubernat, Viorel Buda, Dorina Rusu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea, în timp ce Valentin Jucan şi Radu Herjeu au votat "împotrivă".

"Aş avea o problemă cu «primul» dacă ar aduce prejudiciu altora, dar, în cazul acesta, cuvântul «primul» nu înseamnă că ceilalţi (celelalte clinici medicale, n.r.) au un sistem care nu este sănătos", a spus Valentin Jucan.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CNA,
MEDLIFE,
SPOTURI
/actualitate/cinci-spoturi-publicitare-ale-medlife-au-fost-interzise-de-la-difuzare-la-radio-tv-de-cna-14135257
14135257
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.