CSR 2022. Alege asumat un comportament comercial curat - BAT România

Postat la 27 decembrie 2022 52 afişări

CSR 2022. Alege asumat un comportament comercial curat - BAT România

Motivaţie:

„Sustenabilitatea ar trebui să se afle în centrul strategiei de afaceri a oricărei companii, indiferent de domeniul de activitate. Alături de obiectivele de business, o companie trebuie să vizeze crearea de valori comune pentru partenerii săi, transpuse în proiecte şi cauze cu impact pozitiv în societate. Practicile comerciale corecte şi responsabile sunt esenţiale pentru o dezvoltare sustenabilă a business-ului, de aceea investiţia de timp, efort şi resurse a actorilor corporate în campanii de informare şi proiecte comune cu angajaţi, parteneri comerciali şi consumatori este esenţială în generarea de atitudini şi bune practici pentru un viitor mai bun”, spune Ileana Dumitru, director juridic şi relaţii publice al Ariei Europa Centrală şi de Sud, BAT. Compania şi-a asumat atingerea obiectivelor de business într-o mod onest, transparent şi responsabil, prin dezvoltarea integrităţii în toate domeniile activităţii. Cunoaşterea cadrului legal pentru prevenirea accesului minorilor la produse cu nicotină este esenţială în derularea unei activităţi comerciale responsabile.

Descrierea proiectului:

„Alege asumat un comportament comercial curat” este o campanie multianuală de informare şi conştientizare publică axată pe importanţa cunoaşterii şi respectării legislaţiei pentru prevenirea accesului minorilor la produse cu nicotină. Campania a fost dezvoltată la nivel global şi îi ţinteşte, la nivel extern, pe operatorii economici din domeniul comercial, mass-media, cât şi publicul larg, iar la nivel intern, se adresează angajaţilor, partenerilor comerciali şi colaboratorilor companiei. Campania s-a desfăşurat la nivel naţional, atât în mediul fizic, cât şi în online, şi a avut multiple componente şi grupuri ţintă (public larg, parteneri comerciali, stakeholderi). Concret, s-au realizat sesiuni de training şi s-au distribuit materiale informative partenerilor comerciali, au fost amplasate materiale informative în cadrul magazinelor partenere, s-a realizat o campanie de conştientizare a operatorilor economici comerciali şi a publicului larg cu privire la importanţa prevenirii accesului minorilor la produse cu nicotină.

Rezultate:

BAT a continuat în 2022 alături de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) campania „Alege asumat un comportament comercial curat”, în cele peste 32.000 de magazine partenere din România. În 2022, cadrul legal a fost modificat pentru a include sancţiuni mai aspre pentru comercializarea de produse cu tutun minorilor. Potrivit modificărilor recente introduse prin Legea nr. 64/2022 privind modificarea şi completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun, comercializarea de produse din tutun persoanelor minore se sancţionează cu amendă contravenţională de 10.000 de lei şi cu sancţiunea complementară de suspendare a activităţii pe o perioadă de 30 de zile la prima abatere. Săvârşirea unei noi contravenţii la această lege se sancţionează cu amenda contravenţională de 20.000 de lei şi cu măsura complementară de închidere a unităţii. În România, BAT a desfăşurat continuu, în ultimii 25 de ani, programe de informare a comercianţilor şi consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar şi la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină.

Ileana Dumitru, director juridic i relaii publice al Ariei Europa Centrala şi de Sud, BAT

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.