CSR 2022. Casele bune schimbă vieţi - Brico Dépôt România

Postat la 29 decembrie 2022 83 afişări

CSR 2022. Casele bune schimbă vieţi - Brico Dépôt România

Motivaţie:

„Casele bune schimbă vieţi” este o campanie prin care Fundaţia BricoDépôt susţine proiecte de îmbunătăţire, renovare sau construcţie a locuinţelor destinate oamenilor din comunităţi vulnerabile, prin intermediul unui program de finanţare adresat ONG-urilor. Conform unui studiu realizat de Kingfisher şi Fundaţia BricoDépôt, 50% dintre români locuiesc în case improprii – prea mici, insuficient încălzite, cu mucegai, cu acces precar la un grup sanitar sau utilităţi. Principalele probleme sunt zgomotul ridicat (46%), umiditatea şi mucegaiul (45%), frigul excesiv (44%), lipsa canalizării şi a condiţiilor salubre (42%). Ideea unei campanii publice de finanţare s-a născut din dorinţa de a oferi un cadru transparent şi şanse egale unor investiţii în proiecte locative, în beneficiul cât mai multor oameni care au nevoie de sprijin. „Organizaţiile trăiesc prin oameni, prin comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea. Tot ele au puterea să contribuie la schimbarea şi îmbunătăţirea ecosistemului în care sunt prezente, întorcând comunităţii o parte din încrederea cu care au fost investite de aceasta, fie că este vorba despre resurse financiare, materiale sau umane”, spune Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România.

Descrierea proiectului:

Proiectele susţinute vizează lucrări de construcţie sau reabilitare a centrelor pentru copii, bătrâni sau persoane dezavantajate, a locuinţelor din comunităţi vulnerabile, îmbunăţirea accesului la utilităţi, ameliorarea condiţiilor de locuit sau a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi de recuperare, educaţie sau relaxare. ONG-urile pot aplica cu proiecte dedicate unui număr minim de 150 de beneficiari direcţi, urmând ca după procesul de evaluare, comisia de jurizare să aleagă cinci proiecte câştigătoare. Criteriile de selecţie sunt: relevanţa proiectelor, urgenţa nevoilor, impactul acestora şi gradul de vulnerabilitate a beneficiarilor. Odată desemnate câştigătoare, ONG-urile au la dispoziţie patru luni pentru implementare, sub monitorizarea Fundaţiei BricoDépôt.

Rezultate:

De la debutul programului (2020), prin cele 15 proiecte finanţate, compania a alocat peste 575.000 lei în bani şi materiale de construcţii şi a sprijinit peste 7.300 de beneficiari direcţi şi indirecţi. În 2022 se derulează a treia ediţie. Ediţia din 2022 completează valoarea investiţiei în comunitate cu 275.000 de lei (250.000 de lei, plus materiale de construcţii în valoare de 25.000 de lei) şi anticipează un număr de 1.500 de beneficiari. Printre proiectele derulate in ultimii doi ani de companie se numără şi „Un adăpost sigur departe de casă”, trei ediţii de „Fă-ţi cadou o faptă bună”, „Reclădim Vieţi” şi iniţiativele de susţinere a proiectelor locative, a familiilor cu venituri reduse din comunităţi, a celor afectaţi de COVID-19 şi a refugiaţilor ucrainieni.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.