CSR 2023. Salvatorii de Vieţi. Cum îşi propune Groupama să instruiască cât mai multe persoane în acordarea primului ajutor

Postat la 22 octombrie 2023 48 afişări

Motivaţie:

În România, cele mai recente statistici indică faptul că peste 80.000 de oameni mor anual pentru că nu primesc la timp primul ajutor într-o situaţie de urgenţă şi doar 20% dintre români declară că au noţiuni de bază privind acordarea primului ajutor. În acest context, Groupama a lansat „Salvatorii de vieţi”, un proiect prin care îşi propune să instruiască cât mai multe persoane în acordarea primului ajutor. Este o iniţiativă desfăşurată la nivel internaţional de Groupama, în România fiind derulată alături de Fundaţia pentru SMURD.

Descrierea proiectului:

Iniţial, proiectul s-a adresat angajaţilor Groupama şi ai altor parteneri, care au fost instruiţi cum să recunoască o situaţie de urgenţă şi cum să intervină corect. Proiectul a fost extins la nivel naţional, cu obiectivul de a instrui populaţia în mod gratuit, prin participarea la ateliere de prim ajutor susţinute de voluntari.

Programul se adresează publicului larg, prevenirea fiind esenţială pentru oricine, deoarece oferă oportunitatea de a anticipa şi gestiona potenţiale probleme sau situaţii grave, cum ar fi, în acest caz, pierderea unei vieţi. Dacă ştim să prevenim, putem minimiza riscurile şi putem să ne asigurăm starea de sănătate, dar şi starea de bine atât nouă, cât şi celor dragi. De exemplu, potrivit studiilor, şansele la viaţă ale unei victime cresc la 50-70% dacă manevrele de resuscitare sunt realizate în primele 3-5 minute de la instalarea stopului cardio-respirator, iar în situaţia în care nu se intervine, cu fiecare minut de la instalarea stopului cardio-respirator şansele de supravieţuire scad cu 10%.

Prima fază a proiectului a fost lansată la sfârşitul lui 2022, iar în iulie 2023 programul a fost extins la nivel naţional. Principalul obiectiv este instruirea cât mai multor persoane în acordarea primului ajutor şi a transforma cunoaşterea măsurilor de bază de prim ajutor într-un lucru obişnuit pentru fiecare dintre noi. Groupama a încheiat un parteneriat cu Fundaţia pentru SMURD pentru crearea de ateliere în cadrul cărora participanţii să înveţe cum să recunoască în mod corect o situaţie de urgenţă, cum să aşeze o persoană în poziţia de siguranţă, cum să realizeze resuscitarea cardio-pulmonară şi manevre de dezobstrucţie a căilor aeriene superioare, atât în cazul adulţilor, cât şi în cazul sugarilor şi copiilor. Cursurile au fost susţinute de voluntarii fundaţiei, persoane cu studii de medicină finalizate sau în curs. Un spot TV despre importanţa cunoaşterii măsurilor de prim ajutor a fost difuzat la nivel naţional şi local. Proiectul include şi activităţi de tipul „train the trainer”, prin care persoanele interesate pot deveni traineri. În plus, platforma dedicată programului include o secţiune de învăţare online, cu tutoriale pentru cele mai frecvente situaţii de urgenţă, disponibile şi accesibile tuturor.

Rezultate:

În 2022, 822 de persoane au fost instruite în acordarea primului ajutor. În 2023, de la lansarea programului până în prezent, peste 1.200 de persoane au participat la atelierele desfăşurate în peste 40 de oraşe, iar 7.800 de persoane au fost instruite în seria de evenimente Maratonul Resuscitării, organizate de Fundaţia pentru SMURD şi Groupama. Atelierele continuă în diverse oraşe din ţară.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.