Cum arată o familie modernă în România

Autor: Ioana Matei Postat la 15 mai 2017 223 afişări

Patru din 10 români din mediul urban consideră că fac parte dintr-o familie modernă, arată un studiu realizat de agenţia MullenLowe în parteneriat cu iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group. De asemenea, deşi 54% sunt de părere că fac parte dintr-o familie tradiţională, 63% dintre ei şi-ar dori să aibă o familie modernă, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii autorilor studiului.

Cum arată o familie modernă în România

„Studiul ne confirmă că, în România, apartenenţa la o familie modernă este un atribut aspiraţional. Am analizat, pe de o parte, cum văd românii familia modernă, şi, pe de altă parte, cum arată aceasta în realitate pentru a genera insight-uri care pot ajuta cu adevărat brandurile să-şi adapteze comunicarea cu această categorie de public. De asemenea, am urmărit reacţiile consumatorilor la vizionarea unor reclame cu subiecte sensibile legate de reprezentarea familiei moderne în comunicare, pentru a identifica zonele cu cel mai mare potenţial pentru promovare”, spune Adrian Chiuhan, head of strategy, MullenLowe.

În percepţia românilor, o familie modernă este mai deschisă să apeleze la consiliere decât o familie tradiţională (66% vs. 6), cuplurile simt mai puţin nevoia sau constrângerea de a se căsători (61% vs. 6%) şi există o mai mare libertate de exprimare (54% vs. 9%). De asemenea, românii cred că într-o familie modernă copiii au acces nelimitat la tehnologie (64% vs. 5% în familiile tradiţionale), iar părerile lor sunt importante în deciziile familiei (49% vs. 10%). Totuşi, copiii sunt mai atent supravegheaţi (56% vs. 12%), adolescenţii sunt încurajaţi să-şi aleagă singuri cariera (52% vs. 7%), iar părinţii sunt preocupaţi să înveţe despre parenting (49% vs. 9%). În acelaşi timp, familiile moderne sunt mai deschise către adopţia de copii (55% vs. 44%).

În schimb, cei mai mulţi români consideră că, într-o familie tradiţională, părinţii îşi cresc copiii cu ajutorul sfaturilor de la bunici (55% vs. 6% în familiile moderne), existând o relaţie mai apropiată cu familia extinsă (50%), iar soţii câştigă mai mult decât soţiile lor (44% vs. 10%).

Animalele de companie sunt considerate parte din familie atât în cele moderne (41%), cât şi în cele tradiţionale (38%), însă familiile moderne au ca prioritate financiară cheltuielile pentru animalele de companie mai mult decât familiile tradiţionale (31% vs. 25%).

„În ciuda percepţiei generale, familiile moderne comunică zilnic cu rudele, mai mult decât cele tradiţionale, şi sunt mai preocupate de petrecerea timpului împreună. De aceea, preferă să externalizeze sarcinile din gospodărie pentru a avea mai mult timp liber şi pun mai puţin accent pe bunurile pe care le deţin. Astfel, recomandăm brandurilor care vizează acest public să-şi concentreze comunicarea pe experienţele pe care le oferă consumatorilor alături de cei dragi lor”, explică Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Familiile moderne deţin, într-o proporţie mai mică decât cele tradiţionale, o casă sau un apartament (66% vs. 78%), respectiv un automobil (62% vs. 69%), însă sunt mai interesate de planurile de economii/asigurări (53% vs. 47%) şi mai preocupate de obţinerea unei securităţi financiare înainte de căsătorie (71% vs. 64%), acesta fiind şi unul dintre principalele motive pentru care tinerii se căsătoresc mai târziu. De asemenea, mai mulţi tineri din familii moderne plănuiesc să se căsătorească doar civil (22% vs. 14%).

În ceea ce priveşte sarcinile din gospodărie, familiile moderne, mai mult decât cele tradiţionale, comandă mâncare acasă (33% vs. 22%), fac cumpărături din supermarketuri online (22% vs. 18%), angajează bone (15% vs. 10%) sau apelează la servicii de curăţenie (17% vs. 11%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru grupul de comunicare Lowe, pe un eşantion de 820 de respondenţi din mediul urban, cu vârsta 18+. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro şi sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-3,42%.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.