Cum au reuşit doi frati să-şi transforme pasiune din copilărie intr-o super afacere. Au devenit milionari la vârsta la care majoritatea tinerilor abia îşi încep studiile
Pasionaţi de tehnologie încă din copilărie, irlandezii Patrick şi John Collison au devenit milionari la vârsta la care majoritatea tinerilor abia îşi încep studiile. Acum, start-up-ul lor este printre cei mai rapizi unicorni ai lumii, iar fiecare dintre cei doi fraţi a acumulat o avere de peste 2 miliarde de dolari.
Fraţii Patrick şi John Collison s-au născut în Limerick, Irlanda, şi s-au mutat în copilărie în Dromineer, un sat din Irlanda centrală. Părinţii lor aveau studii în domeniul ştiinţific: tatăl lor, Denis, în inginerie electrică, iar mama lor, Lily, în microbiologie. Mai târziu, cei doi au intrat în afaceri, iar Denis a condus un hotel de pe malul Lough Derg, în timp ce Lily a operat o companie de formare corporatistă chiar din casa familiei.
Patrick era cel mai mare din cei trei copii, mai având doi fraţi, John şi Tommy. A urmat primul curs de lucru pe calculator când avea 8 ani, la Universitatea din Limerick, şi a început să înveţe programare la vârsta de 10 ani. În 2005, la vârsta de 16 ani, Patrick Collison a câştigat cea de-a 41-a Expoziţie a Tinerilor Oameni de Ştiinţă şi Tehnologie datorită muncii sale cu Lisp (un program de codare). Nici fratele său, John Collison, nu a fost mai prejos în materie de performanţe din copilărie: el a obţinut cel mai mare scor realizat vreodată la examenul de absolvire a liceului din Irlanda. Astfel, Patrick s-a înscris la Massachusetts Institute of Technology în 2006 pe baza unui examen SAT pe care l-a susţinut la 13 ani, iar John l-a urmat în Statele Unite, începând studiile la Harvard în 2009.
În 2007, Patrick Collison a pus bazele companiei de software Shuppa (un joc de cuvinte legat de „siopa”, însemnând în irlandeză „magazin”) în Limerick, împreună cu fratele său, John Collison. S-au mutat în California după ce incubatorul de afaceri din Silicon Valley a arătat interes în această afacere, unde şi-au unit forţele cu doi absolvenţi de Oxford, Harjeet şi Kulveer Taggar, iar compania a devenit Auctomatic. În martie 2008, Collison, care avea atunci 19 ani, şi fratele său, care avea 17 ani, au vândut Auctomatic companiei canadiene Live Current Media în schimbul a 5 milioane de dolari, devenind peste noapte milionari. Patrick a devenit directorul de inginerie a produselor.
La începutul anului 2010, John şi Patrick au început să lucreze împreună la Stripe. Compania Stripe a apărut în 2011, cu Patrick în funcţia de director executiv şi John în calitate de preşedinte. Fraţii Collison au petrecut doi ani testând serviciul şi formând relaţii cu reprezentanţi ai băncilor, companiilor de carduri de credit şi autorităţilor de reglementare.
Stripe a colaborat iniţial cu o companie de plăţi, dar fraţii Collison şi-au dat seama că singura modalitate de a controla întreaga experienţă aşa cum şi-au propus de la început a fost să controleze toate aspectele procesului. Astfel, în toamna anului 2010, fondatorii Stripe au început să realizeze că, din poziţia de start-up financiar, ar avea nevoie de credibilitatea instituţională pe care un investitor ar putea să o ofere. Prima lor finanţare a venit de la Y Combinator, datorită faptului că Patrick îl cunoştea pe Paul Graham prin implicarea sa în Lisp şi Auctomatic.
Suma investită de Y Combinator era între 20.000 şi 30.000 de dolari. După câteva luni, fondatorii companiei s-au întâlnit cu Peter Thiel, fondatorul serviciului PayPal, iar în urma întâlnirii acesta s-a oferit să investească şi el în businessul lor. Fraţii Collison au strâns atunci 2 milioane de dolari, primind ulterior finanţare de la investitori precum Michael Moritz de la Sequoia Capital şi Andreessen Horowitz de la SV Angel. În februarie 2012, Stripe a primit o investiţie de 18 milioane de dolari de la Sequoia Capital.
Stripe a avut un impact puternic în Silicon Valley. Companii precum Lyft, Facebook, DoorDash şi mii care au dorit să fie ca ei au transformat Stripe în coloana vertebrală financiară a operaţiunilor lor.
Compania se ocupă acum de zeci de miliarde de dolari în tranzacţii pe internet anual, modalitatea de monetizare bazându-se pe o mică taxă primită în urma fiecărei tranzacţii. Jumătate dintre americanii care au cumpărat ceva online în ultimul an au făcut-o, probabil fără să ştie, prin Stripe.
Acest lucru a dus la o evaluare de 9,2 miliarde de dolari, mult peste cea a celor mai apropiaţi concurenţi, şi i-a transformat pe Patrick şi pe John în doi dintre cei mai tineri miliardari ai lumii.
Stripe nu va dezvălui numărul tranzacţiilor pe care le procesează, însă analiştii estimează că se apropie de manipularea anuală a 50 de miliarde de dolari în comerţ, ceea ce s-ar traduce în venituri ale companiei de aproximativ
1,5 miliarde de dolari. În 2016, compania Stripe a fost evaluată la peste 9 miliarde de dolari, iar în cadrul celei mai recente runde de finanţare, din ianuarie 2019, compania era evaluată la 22,5 miliarde de dolari, averea fiecăruia dintre cei doi fondatori fiind apreciată la circa 2,1 miliarde de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro