Cum să transformi gătitul acasă într-o afacere care te poate îmbogăţi
De cate ori vi s-a intamplat sa va dati seama, dupa miros, ca vecinii sunt pusi pe gatit?
"Tot mai multi chinezi sunt singur", spune Wanli, care anterior a lucrat ca director de vanzari in cadrul Alibaba Group Holding Ltd. "Mi-am dat seama ca oamenii petrec o multime de timp in mijloacele de transport sau la munca, asa ca m-am intrebat daca nu cumva altii, care stau mai mult acasa, ar fi dispusi sa gateasca pentru cei care nu au timp pentru asa ceva."
Start-up-urile care activeaza pe nisa livrarilor de mancare sunt numeroase la nivel mondial, fie ca este vorba de SUA, Europa sau chiar continental Asiatic. Pentru AirKitcheen, firma al carei nume in chineza inseamna "Vino sa mananci acasa", concurenta este reprezentata de nume ca Alibaba sau Baidu Inc., care lucreaza cu mii si mii de restaurante inrolate in sistemul de livrari de mancare la locuinta.
Dar spre deosebire de rivalii sai, AirKitchen se bazeaza pe colaborarea cu gospodarii, in general parinti care stau acasa, pensionari si alte persone care sunt dispuse sa gateasca in timpul lor liber. Cei care cauta aromele familiare din bucataria din casa parinteasca pot alege, avand la dispozitie o aplicatie in care sunt incarcate imagini cu feluri de mancare diferite. De asemeni, pot alege sa manance ceea ce isi doresc in locuinta celui care gateste, sa o ridice personal sa sa ii fie livrata la o adresa anume. In jur de 100.000 de oameni se logheaza zilnic la aceasta aplicatie pentru a comanda intre 50.000 si 60.000 de feluri de mancare in fiecare zi.
Cercetatorii sunt de parere ca in China, numarul gospodariilor cu o singura persoana va ajunge la 132 de milioane de oameni pana in 2050, ca urmare a politicii care a permis cuplurilor din aceasta tara sa aiba doar un singur copil. Asa ca Tang Wanli vede aceasta situatie ca o oportunitate de afaceri. Prin urmare, acum, cand firma sa este evaluate la aproape 300 de milioane de dolari, doreste sa atraga o investitie de 30 de milioane de dolari pentru a dezvolta si mai mult activitatea.
"Fiecare bucatarie spune o poveste. Vrem ca oamenii tineri sa foloseasca aceasta platforma ca sa manance in vecinatatea locuintei lor si sa se simta ca acasa", adauga antreprenorul chinez
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro