Dan Ştefan, cofondator al companiei de rent-a-car Autonom: Motorul economiei nu este oprit, ci doar şi-a redus turaţia. Trebuie să deblocăm treptat unele sectoare ale economiei
Dan Ştefan, managing partner al Autonom, cea mai mare compania antreprenorială românească de pe pieţele de leasing operaţional auto şi rent-a-car, crede că motorul economiei nu s-a oprit, ci mai degrabă şi-a redus turaţia, ceea ce normal având în vedere că anumite segmente din economie nu mai au voie să funcţioneze.
„Cred că putem creşte economia prin a debloca sectoarele care se pot debloca în acest moment. Am văzut că Autonobile Dacia reia treptat producţia, ceea ce este un lucru bun. Multe companii din auto au fost nevoite să oprească activitatea pentru siguranţa angajaţilor, dar a fost şi o sincopă în cerere. Dar această sincopă e o chestiune de câteva luni, aceste companii pot reporni activitatea”, a declarat antreprenorul. El spune că oportunitatea pe termen mediu este ca firmele să se apuce de treabă, să vadă cum îşi pot desfăşura activitatea în noile condiţii.
„Statul poate stimula această oportunitate. Însă, eu nu sunt adeptul stimulentelor exagerate de la stat şi nu cred în aceste soluţii valabile pentru toată lumea. Mi se par foarte periculoase. Dacă le permitem tuturor să nu plătească taxe, să adopte măsura şomajului tehnic, evident că actorul economic, care este unul raţional trebuie să profite. Iar din punctul acesta de vedere, a arunca cu bani mi se pare periculos. Mai degrabă trebuie să înţelegem că măsurile luate de stat sunt pentru protecţie socială, pentru a proteja oamenii, iar acest lucru ajută şi în consum”.
Ce a mai spus Dan Ştefan:
Nu trebuie să aştepţi criza pentru a va avea lichiditatea, este o chestiune la care trebuie să te uiţi mereu. Şi avem şi o vorbă populară: să-şi faci iarna car şi vara sanie.
Din păcate mulţi uită acest lucru şi au uitat de precedenţa criza şi s-au lăsat antrenaţi de boom. Important e să vedem cum ne putem ajusta businessul. Şi ar trebui să vedem cum putem colabora mai bine cu partenerii noştri. Noi asta am făcut, nu le-am trimis notificări clienţilor noştri, ci i-am chemat la discuţii pentru a găsi împreună soluţii, iar în peste 99% din situaţii acest dialog funcţionat. Este unul dintre lucrurile frumoase, că am învăţat brusc, mulţi dintre noi, să ne asociem. Şi ne-am uitat şi cum să ajutăm în criza aceasta sanitară.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro