Despre supravieţuire şi reinventare prin inovare

Autor: Andra Stroe Postat la 20 decembrie 2021 91 afişări

Despre supravieţuire şi reinventare prin inovare

Fie că ne privesc direct şi ne rezolvă problemele de zi cu zi, personale sau profesionale, fie că au un impact la nivel macro, contribuind la bunăstarea întregii societăţi, inovaţiile dezvoltate în ultima vreme de companiile din România, ori implementate de multinaţionale şi în plan local, vin ca o gură de aer proaspăt într-un context critic.

Nevoia de reinventare pentru a supravieţui în vremuri de criză este clară, proiectele inovatoare având în primul rând rolul de a revitaliza industriile din care fac parte companiile aflate în spatele lor. Multe iau forma unor soluţii pentru businessurile aflate în impas, acţionând ca un colac de salvare. Însă nu se opresc aici.

Nevoia de digitalizare era deja prezentă în multe domenii şi înainte de pandemia de COVID-19, dar noile norme de distanţare socială, migrarea către mediul virtual şi orientarea către munca remote nu au făcut decât să sporească atât numărul de platforme online, de la hipermarketuri la businessuri nişate pe anumite nevoi, cât şi pe cel de aplicaţii sau alte tehnologii interne, menite să uşureze munca angajaţilor şi să îmbunătăţească comunicarea dintre echipe.

În plus, criza actuală, care a venit cu multe lecţii, a evidenţiat mai ales importanţa sănătăţii, aşa că una dintre tendinţele remarcate în rândul consumatorilor a fost cererea din ce în ce mai mare de produse destinate unui stil de viaţă sănătos, iar companiile s-au conformat, lansând game noi în acest sens.

Nu în ultimul rând, se remarcă tot mai puternic în rândul companiilor accentul pus pe găsirea unor modalităţi de a îmbina inovaţia cu acţiunile de responsabilitate socială corporativă. Acestea au rolul de a deservi dorinţa consumatorilor de implicare în direcţia sustenabilităţii, motivându-i prin recompense palpabile şi fiind totodată şi „la îndemână”, în aplicaţii sau alte canale digitale, cât şi beneficiarul principal către care sunt îndreptate toate privirile, proiectele inovatoare având o contribuţie importantă în lupta pentru protejarea mediului, prin integrarea sistemelor de energie verde şi nu numai.

În prag de an nou, rămâne să descoperim ce proiecte vor primi undă verde la bugetele de investiţii ale companiilor în următoarele 12 luni, pentru următoarea ediţie a acestui anuar.

Până atunci, rămâneţi inventivi şi inovatori!

METODOLOGIE: BUSINESS MAGAZIN VĂ PREZINTĂ ANUAL, DIN 2014, O COLECŢIE DE INOVAŢII REALIZATE DE COMPANIILE DIN ROMÂNIA. COLECŢIA PROIECTELOR INOVATOARE DIN ACEST AN A FOST REALIZATĂ ÎN BAZA UNUI CHESTIONAR PUBLICAT PE SITE-UL BUSINESSMAGAZIN.RO, ÎN CARE AM SOLICITAT DATE DESPRE PROIECTE INOVATOARE PUSE ÎN PRACTICĂ ÎN COMPANII ACTIVE ÎN ROMÂNIA. AM SOLICITAT O DESCRIERE A INOVAŢIEI, O FIŞĂ CARE SĂ CUPRINDĂ, SUCCINT, DOMENIUL INOVAŢIEI (TEHNIC, DE MARKETING, DE PRODUS, DE MANAGEMENT ETC.), EFECTELE INOVAŢIEI (IMPACTUL ASUPRA FINANŢELOR COMPANIEI, ASUPRA CALITĂŢII MEDIULUI DE AFACERI, A VIEŢII OAMENILOR, A PARTENERILOR DE BUSINESS, A SOCIETĂŢII ÎN ANSAMBLU), PRECUM ŞI ELEMENTUL DE NOUTATE AL ACESTEIA. ÎN SELECŢIE AM LUAT ÎN CALCUL ŞI DACĂ ACESTE INOVAŢII AU FOST REALIZATE ŞI CONCEPUTE ÎN ROMÂNIA, IAR ÎN SITUAŢIA MULTINAŢIONALELOR, AM AVUT ÎN VEDERE CA INOVAŢIA SĂ FI FOST APLICATĂ ÎN FILIALA LOCALĂ ÎN ACELAŞI TIMP CU LANSAREA LA NIVEL MONDIAL SAU CA PIAŢA LOCALĂ SĂ FI FOST PRINTRE PRIMELE UNDE ACEASTA A FOST IMPLEMENTATĂ. NU AM LUAT ÎN CALCUL INOVAŢIILE MAI VECHI DE TREI ANI. DE ASEMENEA, NU NE ASUMĂM CĂ AM FI SURPRINS ÎN ÎNTREGIME PLAJA PROIECTELOR INOVAŢIEI PRIVATE DE PE PIAŢA LOCALĂ – LISTA ESTE UNA DESCHISĂ, PE CARE NE-AM PROPUS SĂ O COMPLETĂM AN DE AN.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.