Dieselul deţine supremaţia! Avantajele şi dezavantajele motoarelor pe motorină
Motorina este un carburant pe bază de petrol, derivat din acelaşi...
Motorina este un carburant pe bază de petrol, derivat din acelaşi petrol brut din care se obţine şi benzina. În urma distilării, carburantul mai uşor devine benzină, iar cel mai greu este transformat în motorină. Deoarece este mai densă decât benzina, motorina produce mai multă energie, astfel o maşină propulsată de un astfel de motor obţine un consum mai bun. Totuşi există şi dezavantaje, aşa că le vom lua pe rând şi vom scrie pe fiecare dintre ele.
AVANTAJE Motorina
1. Motorina este un combustibil mai eficient
Diesel-ul nu mai este considerat Cenusareasa auto gratie noilor tehnologii , dar si lentei tranzitii spre un combustibil cu un nivel considerabil redus de sulf. Concluzia? Masinile diesel au devenit mai silentioase si nu mai scot atat de mult fum!!!
Când vine vorba de economie la combustibil, dieselul iese câştigător. Diferenţa poate să fie şi de 30% la suta de kilometri. Spre exemplu, un BMW 328d consuma mai putin decat un Smart Fortwo coupe benzina.Desi motorizarea diesel este in continuare mai scumpa decat cea pe benzina, aceasta este cu aprox 30% mai eficienta din perspectiva regimului energetic.
2. Suportă utilizarea biocombustibililor
Spre deosebire de majoritatea motoarelor pe benzină, multe propulsoare diesel pot funcţiona pe bază de biodiesel B20, un amestec compus din 80% motorină şi 20% combustibil organic. Biocombustibilul este mai "curat", dar nu este la fel de economic la motorina clasică.
3. Motoarele diesel sunt mai durabile
Motoarele diesel sunt realizate din componente mai solide, fiind necesar să suporte o rată de compresie mai ridicată şi funcţionarea pe baza unui combustibil mai greu. Spre comparaţie, un motor diesel poate avea o durată de viaţă dublă faţă de un propulsor asemănător pe benzină.
Motorul diesel poate trece cu usurinta de 300 000 km , in timp ce unmotor pe benzina atinge performante maxime pana la 150 000 km.
Motorul diesel este recomandat soferilor care parcurg peste 15 000 km/an, mai ales in conditii de trafic extraurban.
Citeşte articolul complet pe ProMotor.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro