DTZ Echinox: 2014 a marcat un trend pozitiv în piaţa de retail
2014 a marcat un trend pozitiv în zona de retail. Datele Eurostat care plasează România între fruntaşele Europei, atât pentru partea de consum în zona food, cât şi non-food sunt confirmate şi de dinamica din centrele comerciale.
După 4 ani marcaţi de o luptă în repoziţionarea şi consolidarea reţelelor, perioadă în care multe branduri şi-au revizuit strategia de expansiune şi în general au devenit foarte conservatoare, 2014 a adus o îmbunătăţire a consumului, aspect care a relaxat situaţia multor retaileri, arată un comunicat trimis de DTZ Echinox.
“În acest context, ne aşteptăm ca în 2015 cererea de spaţii comerciale să crească la toate nivelurile, inclusiv în galerii comericale, prcuri de retail şi malluri de mari dimensiuni. Chiar în acest moment, grupuri precum LPP (Reserved), Debenhams, Marks & Spencer, Pepco, CCC au planuri importante pentru România”, indică materialul DTZ Echinox.
Sebastian Mahu, head of property management department, spune: “Observăm o atenţie sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia şi Turcia, care atingând un plafon maxim în ţările de origine decid să se extindă în România datorită similarităţilor consumatorilor, dar şi datorită unei stabilităţi economice validate în ultimii ani”.
Principalele arii care au cunoscut creşteri în 2014 sunt zonele de decoraţiuni, fashion şi servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieţei, simte o revigorare puternică. Chiar şi pe fondul creşterii zonei de online, magazinele fizice din segmentul electro IT şi-a consolidat vânzările marjând pe nevoia oamenilor de a înlocui aparatura depăşită tehnologic.
Această creştere a cifrelor de afaceri înregistrate de retaileri este confirmată de toate proprietăţile unde DTZ Echinox are colaborări active.
Shopping City Suceava a înregistrat în 2014 o creştere de 11,76% în comparaţie cu 2013, ultimele trei luni fiind motorul principal al creşterii. Rezultate pozitive au fost afişate şi la Felicia Iaşi, unde pentru luna noiembrie creşterea comparativă cu 2013 a fost de 14,85%, iar media pe ultimele 3 luni a fost de 7%.
“În acest context putem menţiona că septembrie, datorită vremii, a fost singura lună care a avut o traictorie asemănătoare cu 2013. La fel s-a întâmplat şi la Shopping City Sibiu unde rezultatele anuale sunt la +6,48%, iar luna noiembrie la aproximativ +9%. Creşteri importante s-au înregistrat şi la Jupiter City Piteşti unde creşterea medie pentru perioada iulie – octombrie a fost de 33%, centrul simţind din plin îmbunătăţirea mixului de chiriaşi din ultima perioadă.
La Promenada Târgu Mureş creşterile au fost de 12,68% pentru 2014, luna noiembrie fiind ca în majoritatea cazurilor unul din polii de creştere, în timp ce Uvertura Botoşani a avut creşteri de 12,94%. La prima vedere, ipoteza creşterilor susţinute de un Black Friday mai bine organizat pare un element definitoriu pentru piaţă, însă analizând creşterile de trafic observăm că acestea au fost mai temperate în luna noiembrie comparativ cu cifra de afaceri“, mai spune Sebastian Mahu. Tot el adaugă că există toate premisele ca acest trend să continue şi în 2015 în baza unei creşteri a consumului, mai ales în centrele comerciale cu tradiţie.
DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de 150.000 mp de proiecte real estate, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu şi Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate şi Felicia Shopping Center din Iaşi, în proprietatea CBRE Global Investors, unul rezidenţial: complexul Parcul Privighetorilor şi unul de office: spaţiul de birouri Kellogg’s din Floreasca Park (2,500 mp).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro