Elementele "proiectului de ţară" al lui Iohannis şi Predoiu

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 16 august 2014 174 afişări

Confirmarea lui Klaus Iohannis de la PNL pe post de candidat al Alianţei Creştin-Liberale a venit la pachet cu premiul de consolare pentru Cătălin Predoiu de la PDL - funcţia de "premier din umbră" pe perioada actualei guvernări USD, adică un om însărcinat să combată punct cu punct absolut tot ce va face Victor Ponta până la prezidenţiale, urmând ca după o eventuală victorie în alegeri a lui Iohannis, Predoiu să fie numit prim-ministru într-o guvernare a ACL.

Elementele "proiectului de ţară" al lui Iohannis şi Predoiu

Decizia de a-l nominaliza ca viitor premier pe Predoiu are nu numai darul de a oferi un stimulent al zelului în campania lui Iohannis pentru cei de la PDL, dezamăgiţi că prezidenţiabilul lor nu a putut fi promovat drept candidat comun al dreptei, ci oferă şi ACL în ansamblu o şansă de a deveni mai credibilă în rolul de principal partid de opoziţie, ţinând cont că nici Klaus Iohannis, nici şeful său de campanie Vasile Blaga nu sunt prea convingători în postura de critici ai guvernării Ponta, nici la nivel ideologic, nici la nivel practic.

Predoiu a apelat la teme electorale noi, neexploatate nici de putere, nici de opoziţie, propunând, de pildă, urmărirea de către guvern a rezultatelor tuturor privatizărilor (pornind de la exemplul ICA-Voiculescu), numirea titularilor din ministerele economice numai după consultarea mediului de afaceri sau construirea unui aparat de lobby pentru România la Washington, după modelul Ungariei.

Cât despre Iohannis, acesta şi-a lansat campania (sau "precampania", cum spun acum politicienii) cu un discurs centrat pe două teme: o preşedinţie fără "conflict şi scandal" (în opoziţie deci cu ceea ce îi impută lui Traian Băsescu adversarii săi) şi o administraţie corectă, deasupra intereselor baronilor locali (în opoziţie deci cu ceea ce îi impută lui Victor Ponta adversarii săi).

Până la detalierea unui "proiect de ţară", la care liderii ACL s-au referit până acum doar ca la o promisiune, sloganul lui Iohannis pare să fie pur şi simplu că experienţa sa de succes ca primar de Sibiu poate fi extrapolată la nivelul întregii ţări. Ca bonus ulterior, Iohannis a adăugat şi o temă menită să-l impună în opinia publică drept candidatul "preferat de americani", susţinând urgenţa majorării la 2% din PIB a bugetului armatei, în acord cu cerinţele NATO.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/elementele-proiectului-de-tara-al-lui-iohannis-si-predoiu-13100605
13100605
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.