Evitaţi autosuficienţa pentru a rămâne inovatori!
Fizicianul american William Pollard a spus cândva că învăţarea şi inovarea merg mână-n mână, iar aroganţa succesului este să crezi că ceea ce ai construit ieri va fi suficient mâine. Exemple de companii care nu s-au plafonat odată ce au venit cu o idee inovatoare pe piaţă, ci s-au ambiţionat să o implementeze – în cazul start-up-urilor, ori au continuat să inoveze după ce au cunoscut succesul, în cazul businessurilor mature avem din plin în România. O mică parte dintre ele au prezentat, în paginile următoare, modul în care şi-au găsit inspiraţia pentru a aduce noi soluţii, servicii ori produse în faţa publicului, fie că vorbim de probleme şi nevoi întâmpinate la nivel de societate, de piaţă, fie ori în sens restrâns, la nivel de companie, în rândul angajaţilor sau al clienţilor. Ce au demonstrat, cu aceste proiecte, e că nu trebuie să dispui de fonduri uriaşe pentru a face un pas înainte, dar şi că inovarea se poate face indiferent de industrie. E important însă ca, ţinând cont tocmai de resursele limitate de care dispun companiile mici, pe de-o parte, şi de fondurile generoase pe care le au multinaţionalele, pe de altă parte, primele să se privească, în oglinda inovaţiei, cu uşoară îngăduinţă, dar cu mai multă ambiţie şi curaj de a-şi aduce ideile în atenţia investitorilor, iar celelalte, cu un ochi mai critic, tocmai pentru că au posibilitatea de a angaja creiere care să găsească ideile potrivite pentru a le diferenţia de concurenţă. Să sperăm că 2024 va aduce noi modele de Cristofor Columb al inovaţiei. Noi viitori unicorni.
Andra stroe este editor BUSINESS Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro