Fără precedent: O companie aeriană folosită de milioane de români dă în judecată un pasager. Reprezentanţii companiei spun că ceea ce a făcut acesta este total inacceptabil
Compania aeriană irlandeză Ryanair dă în judecată un pasager pentru 15.000 € după un comportament neadecvat în timpul unui zbor.
Potrivit Euronews.com, aceasta este prima acţiune civilă de acest tip în Irlanda şi face parte din politica de toleranţă zero a companiei aeriene low-cost în privinţa comportamentelor perturbatoare la bord. Pasagerul în cauză a determinat devierea unui zbor de la Dublin la Lanzarote anul trecut.Compania aeriană a avertizat că aceasta nu va fi ultima dată când va apela la tribunal din cauza comportamentului inacceptabil la bordul aeronavelor sale. Ryanair a depus o acţiune în instanţă la Tribunalul de Circuit din Irlanda pe 20 decembrie, cerând despăgubiri de peste 15.000 € împotriva unui pasager care a determinat devierea unui zbor de la Dublin la Lanzarote către Portugalia. Avionul a fost nevoit să rămână în Porto peste noapte pe 9 aprilie 2023, iar compania aeriană a fost obligată să asigure cazare la hotel pentru 160 de pasageri.
„Comportamentul inacceptabil al acestui pasager a forţat devierea zborului spre Porto, unde a fost întârziat peste noapte, determinând ca 160 de pasageri să se confrunte cu perturbări inutile şi să piardă o zi întreagă din vacanţă”, a declarat compania aeriană într-un comunicat.
„Este complet inacceptabil ca pasagerii care muncesc din greu pentru a se bucura de o călătorie alături de familie/prieteni să fie privaţi de această plăcere din cauza eşecului unui pasager de a se comporta corespunzător.” Compania aeriană nu a oferit detalii suplimentare despre identitatea pasagerului sau despre faptele care au determinat devierea zborului.
Compania aeriană a subliniat că viitoarele comportamente perturbatoare - inclusiv abuzurile verbale şi fizice - ar putea fi, de asemenea, sancţionate prin acţiuni legale. „Ryanair are o politică strictă de toleranţă zero faţă de comportamentul inadecvat al pasagerilor şi va continua să ia măsuri decisive pentru a combate comportamentele perturbatoare ale pasagerilor la bord, în beneficiul marii majorităţi a pasagerilor care nu perturbă zborurile”, a continuat compania în declaraţia sa. „[Acţiunea în instanţă] demonstrează doar una dintre numeroasele consecinţe cu care se pot confrunta pasagerii care perturbă zborurile, ca parte a politicii de toleranţă zero a Ryanair, şi sperăm că această acţiune va descuraja alte comportamente perturbatoare la bord, astfel încât pasagerii şi echipajul să poată călători într-un mediu confortabil şi respectuos”, a adăugat un purtător de cuvânt.
Vor da şi alte companii aeriene în judecată pasagerii turbulenţi?
Deşi aceasta este prima dată când o companie aeriană dă în judecată un pasager pentru comportament perturbator, ar putea crea un precedent pentru alte companii. Dr. Brian Flanagan, profesor asociat la Şcoala de Drept şi Criminologie de la Universitatea Maynooth, a declarat pentru RTÉ News că „alte companii aeriene vor urmări îndeaproape acest caz”. „Cred că, dacă va avea succes, mulţi oameni din industrie vor fi destul de mulţumiţi şi, de asemenea, potenţialii pasageri ar putea fi satisfăcuţi de existenţa acestei căi de recurs”, a spus el.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro