„Fenomenul Brăila”: USR îi cere Ecaterinei Andronescu stoparea fenomenului de excluziune educaţională în şcoli
Senatoarele USR Florina Presadă şi Silvia Dinică au transmis, într-o scrisoare deschisă, ministrului Educaţiei Ecaterina Andronescu, prin care solicită luarea a 7 măsuri care să remedieze criza din sistemul de învăţământ şi să stopeze „fenomenul Brăila”, o formă de excluziune educaţională în şcoli.
„USR arată în scrisoarea deschisă că anul trecut, o cercetare a organizaţiei neguvernamentale Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială Human Catalyst, a evidenţiat o nouă problemă a sistemului care nici până în prezent nu a fost recunoscută de către MEN: Fenomenul Brăila - o formă de excluziune educaţională, practicată în şcolile din România. În prezent, România înregistrează una dintre cele mai ridicate rate din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte părăsirea timpurie a şcolii (16.4% în anul 2018), mai ales în zonele rurale (25,4% în anul 2018) sau în rândul copiilor de etnie romă (77% în 2016). Unele dintre cele mai scăzute rate pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar şi terţiar, învăţarea pe tot parcursul vieţii, rezultatele testelor internaţionale PISA şi procentul din PIB alocat învăţământului le regăsim tot în ţara noastră”, transmite USR, într-un comunicat de presă remis, miercuri, MEDIAFAX.
Redăm integral scrisoarea deschisă a celor două senatoare USR:
„Referitor la: „Fenomenul Brăila” sesizat de către organizaţiile neguvernamentale din domeniul educaţiei şi incluziunii sociale
Stimată doamnă ministru,
Învăţământul românesc trece printr-o profundă criză de sistem. Valorile celor mai relevanţi indicatori precum rezultatele obţinute de elevii români la evaluări naţionale, accesul sau participarea acestora la educaţie, nu fac decât să certifice faptul că acest sistem are lacune imense. Sunt probleme extrem de grave care trenează de ani de zile şi cărora nu li s-a acordat atenţia cuvenită. De aceea, cei mai mulţi dintre absolvenţii sistemului educaţional românesc nu sunt pregătiţi pentru a intra pe piaţa muncii.
Mai mult decât atât, alocările bugetare pentru educaţie rămân în continuare scăzute în special pentru învăţământul preşcolar şi gimnazial (zone importante pentru un început egal în viaţă şi pentru combaterea părăsirii timpurii a şcolii), iar echitatea în educaţie (decalajul rural-urban şi incluziunea romilor) rămâne, în continuare, o provocare-cheie.
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro