Fuziunea celor mai mari producători de bere din lume: SABMiller a acceptat oferta de preluare din partea AB InBev
Board-ul SABMiller a acceptat în principiu principalii termeni ai ofertei de preluare din partea Anheuser-Busch InBev (AB InBev), care evaluează compania la 68 de miliarde lire sterline (104,5 miliarde dolari), creând condiţiile pentru fuziunea celor mai mari producători de bere din lume.
După mai multe săptămâni de oscilări, board-ul SAB Miller a acceptat să recomande în unanimitate acţionarilor propunerea prin care AB InBev va plăti 44 de lire pentru fiecare acţiune a producătorului de bere cu sediul central la Londra, relatează MarketWatch.
Preţul este cu 44% mai mare faţă de cotaţia înregistrată de titlurile SAB Miller pe 14 septembrie, înainte de apariţia informaţiilor despre posibila tranzacţie.
Pentru 41% din acţiunile SAB Miller, AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume, oferă o alternativă parţial în acţiuni, respectiv o combinaţie de acţiuni şi numerar care se transpune într-un preţ mai mic, de 39,03 lire pe unitate.
SABMiller a cerut comisiei britanice de preluări să prelungească până pe 28 octombrie termenul până la care AB InBev este obligată prin lege să facă o ofertă fermă sau să se retragă. Termenul expira miercuri.
Dacă AB InBev nu va obţine acordul autorităţilor de reglementare pentru finalizarea acordului, sau acţionarii nu vor aproba tranzacţia, grupul va plăti SAB Miller un comision pentru anularea înţelegerii în valoare de 3 miliarde de dolari.
AB InBev a precizat că va plăti componenta în numerar a tranzacţiei din resursele interne şi prin emiterea de obligaţiuni.
Propunerea revizuită este a cincea făcută de AB InBev pentru SABMiller în ultimele săptămâni şi vine după ce producătorul belgian de bere a anunţat luni că este pregătit să ofere acţionarilor SABMiller 43,5 lire pe acţiune în numerar şi o alternativă parţial în acţiuni de 38,88 lire, din care rezulta un preţ combinat de 67,4 miliarde de lire.
SABMiller a respins primele trei oferte, afirmând că subevaluează semnificativ compania.
Cei mai mari doi acţionari ai SABMiller, Altria Group şi familia Santo Domingo, care deţin cumulat o participaţie de 41% la grup, au avut iniţial poziţii diferite.
Altria a anunţat săptămâna trecută să acceptă oferta AB InBev, dar familia Santo Domingo a susţinut decizia board-ului de a respinge propunerea.
Fuziunea ar alătura branduri precum Budweiser, Corona şi Stella Artois cu Pilsner Urquell, Grolsch şi Peroni, iar grupul nou format ar deţine o prezenţă majoră în SUA, China, Europa, Africa şi America Latină.
Împreună, AB InBev şi SABMiller comercializează peste 30% din volumul de bere la nivel global.
În urma fuziunii, grupul ar deţine o cotă de piaţă de 29%, după vânzări probabile de active pentru obţinerea acordului autorităţilor de reglementare, ceea ce i-ar conferi un avans de 20 de puncte procentuale faţă de următorul clasat, grupul Heineken.
Producătorii de bere se confruntă cu cele mai mari provocări din ultima jumătate de secol, pe fondul reorientării consumatorilor de la berea de nivel mediu la cea premium, la berea tradiţională sau la produse ieftine, se arată într-un raport publicat în iunie de analiştii companiei McKinsey & Co.
Industria berii s-a folosit de procesul de consolidare pentru a opri declinul unor pieţe mature, cum sunt cele din Europa şi Statele Unite, unde cumpărătorii sunt atraşi de băuturile produse tradiţional sau pur şi simplu beau mai puţin.
AB InBev s-a format printr-o serie de achiziţii care au reunit 16 branduri, de la Stella Artois şi până la Budweiser.
Veniturile AB InBev au crescut de peste cinci ori în ultimii 10 ani, prin intermediul unor achiziţii în valoare de aproape 100 de miliarde de dolari. Analiştii anticipează că avansul veniturilor va încetini în următorii cinci ani.
Cele două companii au fost văzute de analişti drept finalul procesului de consolidare din industria berii, întrucât nu sunt controlate de fundaţii de familie, cum este cazul Heineken, din Olanda, şi Carlsberg, din Danemarca, iar operaţiunile lor se suprapun geografic într-o măsură limitată.
Preluarea SABMiller ar conferi AB InBev acces la venituri de peste 7 miliarde de dolari în Africa, cu mărci cum ar fi berea lager Castler, şi vânzări de aproape 4 miliarde de dolari în Asia. Astfel, ar scădea dependenţa AB InBev de regiunile Americilor şi Braziliei.
America Latină este cea mai mare piaţă a SABMiller, iar acordul ar extinde prezenţa AB InBev în ţări ca Ecuador, Columbia şi Peru.
SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piaţa românească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro