GfK: Primul declin inregistrat in ultimii zece ani de bunurile de larg consum
Consumul de bunuri de larg consum s-a diminuat in prima jumatate a acestui an cu 4% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK Romania.
"Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere anuale au variat intre 7 si 25 de procente", sustine Raluca Raschip, consumer tracking director in cadrul GfK Romania. Practic, romanii au mers mai rar la cumparaturi si au cheltuit in ansamblu mai putin, cea mai afectata categorie fiind cea a deodorantelor, numarul de bucati vandute in primele sase luni din 2010 fiind cu 21% mai mic fata de prima jumatate a anului precedent.
Produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei au fost cele mai afectate din punctul de vedere al incasarilor, cheltuielile romanilor fiind cu 7%, respectiv 4% mai mici pe aceste segmente, in timp ce, din punct de vedere al volumului, acestea din urma au scazut cu 19 procente. Nici ciocolata n-a mai fost pe lista de cumparaturi a consumatorilor romani, in conditiile in care o buna parte dintre cumparatori au renuntat complet la acest produs, scaderea fiind astfel de 18% in numar de bucati.
Cele mai mari sume de bani au fost cheltuite in prima jumatate a anului in buticuri si alimentare aflate in apropiere de casa, cu un cuantum de 41% din totalul vanzarilor, urmate de hypermarketuri, care au atras 21% din bugeltul alocat de romani in primele sase luni din 2010 pentru bunuri de larg consum. Aproximativ 12% din vanzari au fost realizate de supermarketuri, 10% de magazine de tip discount, 4% de vanzarorii stradali si de cei din piete, si doar 2% de magazinele de tip cash&carry, potrivit Gfk.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro