Gothaer a lansat asigurarea care protejează turiştii în cazul insolvenţei sau falimentului agenţiilor de turism
Vara anului trecut, dar şi începutul de an, au readus în atenţie o problemă importantă pentru industria de turism din România: lipsa unei soluţii cuprinzătoare de asigurare care să permită recuperarea integrală a pierderilor financiare suferite de turişti ca urmare a insolvenţei sau falimentului agenţiilor de turism, sesizează reprezentanţii Gothaer într-un comunicat de presă.
Turistii români au cheltuit peste 1,9 miliarde de Euro în 2016 pe pachete turistice în străinătate, în creştere cu 3,6% faţă de anul anterior şi aproape dublu faţă de anul 20092. Acest trend crescător reflectă totodată şi un risc potenţial mai mare la care se expun turiştii români, ce pot fi afectaţi în cazul intrării în insolvenţă a agenţiilor de turism.
În contextul în care există un istoric în care mai multe agenţii importante din industrie au intrat în insolvenţă, clienţii acestora nu au putut fi despăgubiţi integral pentru sumele achitate pentru pachetele turistice întrucât formele de asigurare existente pentru acoperirea riscului de insolvenţă a agenţiilor de turism nu au avut limite de despăgubire corelate la nivel individual (turist) cu sumele achitate de către fiecare turist în parte. Astfel, chiar dacă există o limită globală de despăgubire per agenţie, aceasta nu se traduce neapărat în acoperirea 100% a sumelor achitate individual de turiştii afectaţi de intrarea în insolvenţă a agenţiilor.
În acest sens, acoperirea InsoTRAVEL de la Gothaer se adresează direct turiştilor care doresc să se asigure că pot să-şi recupereze integral sumele achitate în avans şi îşi selectează limite de despăgubire corelate cu valoarea pachetelor achiziţionate. Astfel, InsoTRAVEL devine prima soluţie de asigurare care se apropie de cerinţele legislative europene care solicită crearea unui cadru care să îndreptăţească turiştii la a recupera 100% din sumele plătite în avans agenţiilor de turism care intră în insolvenţă şi nu îşi mai pot onora obligaţiile contractuale faţă de clienţi.
InsoTRAVEL de la Gothaer nu înlocuieşte asigurarea obligatorie pentru riscul de insolvenţă sau faliment pe care orice agenţie de turism trebuie să o deţină.
Acoperirea InsoTRAVEL se poate achiziţiona în cadrul produsului de Asigurare de Călătorie în Străinătate de la Gothaer, în termen de 5 zile de la data semnării contractului cu agenţia de turism pentru cumpărarea serviciilor/ pachetului turistic şi a asigurării de călătorie. În funcţie de valoarea pachetului turistic, limita de despăgubire poate ajunge până la maximum 2.500 Euro, reprezentând contravaloarea maximă a unui pachet turistic achiziţionat în avans sau în totalitate de client. Aceasta limită este mai mult decât acoperitoare în contextul valorilor medii ale pachetelor turistice achiziţionate în străinatate, respectiv 550 Euro/ persoană pentru un pachet turistic de 7 zile care include transport şi cazare3.
”Ne adresăm turiştilor care îşi doresc ca vacanţa să rămână vacanţă şi să nu fie afectaţi în cazul în care agenţia de turism de la care şi-au achiziţionat pachetul turistic intră în insolvenţă sau faliment. Înţelegem că acest risc poate fi apreciat de turişti ca semnificativ şi, în calitate de asigurător, suntem pregătiţi să îl preluăm în baza estimărilor de risc proprii şi în limitele disponibile”, spune Mihuţ Mărculescu, manager department subscriere în cadrul Gothaer Asigurări Reasigurări.
Limitele de despăgubire acordate prin acoperirea InsoTRAVEL sunt corelate la nivel individual pentru fiecare poliţă în parte cu valoarea pachetului turistic achiziţionat, fiind însă disponibile turiştilor în funcţie de natura, complexitatea şi dimensiunea activităţii agenţiilor de turism de la care sunt achiziţionate pachetele turistice şi al căror risc de insolvenţă sau faliment se poate asigura. În acest context, la baza acestui produs se află un proces de analiză şi selecţie a riscului extrem de complex desfăşurat de asigurător, în care, în mod permanent, capacitatea de subscriere a acestuia este calibrată pentru a putea asigura acoperirea integrală a răspunderilor asumate.
“Nu orice turist poate să evalueze corect probabilitatea ca o agenţie de turism să intre în insolvenţă sau faliment aşa că, venind la noi pentru o asigurare InsoTRAVEL, pe lângă faptul că îşi protejează banii plătiţi în avans, scapă şi de tot acest proces de analiză sau selecţie. Evident, fiind vorba de o asigurare, transferul de risc se face în condiţiile în care, conform propriilor analize de risc, posibilitatea apariţiei riscului asigurat rămâne incertă, aleatorie şi viitoare,” a mai precizat Mihuţ Mărculescu.
“Vorbim de preluarea unui risc cu o incidenţă ridicată manifestată, unde probabil soluţiile disponibile de asigurare existente până la acest moment au fost corelate şi cu gradul de risc ridicat. Rezultatul este o breşă resimtită de client, care din păcate, nu reuşeşte întotdeauna să îşi vadă serviciile achitate protejate 100%. Tocmai de aceea, în funcţie de capacităţile pe care le avem disponibile pentru protejarea clienţilor care îşi achiziţionează acest produs de la Gothaer, garantăm despăgubirea integrală a sumelor avansate de turişti în cazul intrării în insolvenţă sau faliment a agenţiilor de turism de la care şi-au achiziţionat pachetele turistice”, a declarat Anca Băbăneaţă, CEO Gothaer Asigurări Reasigurări.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro