Grupul Hornbach, creştere de 4,4% în trimestrul 2
În perioada iunie-august 2018 (trimestrul 2), Hornbach, cel de-al treilea mare lanţ de magazin de materiale de construcţii din Germania şi-a majorat cifra de afaceri la nivel de concern cu 4,4%, ajungând la nivelul de 1.163 mil. euro, după un plus de 2,8% în primul trimestru 2018/19.
La nivel de semestru, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 3,5%, atingând 2.391 mil. euro. Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a atins astfel în T2 nivelul anului precedent, respectiv 82 mil. euro. Cumulat pe 6 luni, rezultatul EBIT ajustat al Grupului Hornbach a fost de 161 mil. euro, respectiv cu 7,7% mai puţin decât nivelul record al anului precedent, din cauza rezultatului slab al primului trimestru. Cu toate acestea, în a doua jumătate a exerciţiului financiar, Consiliul de Administraţie a prevăzut o revenire reuşită, lăsând nemodificate prognoza pentru cifra de afaceri şi pentru veniturile estimate pentru întregul an 2018/19.
„În mare, putem spune că în primul semestru am avut o evoluţie solidă – în ciuda faptului că în vara extremă a anului 2018 consumatorii s-au gândit mai degrabă la răcoare şi mai puţin la proiecte de construcţii şi de renovări care să îi facă să transpire. În acest context, creşterea cifrei de afaceri cu 3,4%, înregistrată de magazinele noastre de materiale de construcţii şi grădinărit în semestrul al II-lea reprezintă o realizare deosebită“, a declarat directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administraţie.
Cel mai mare subgrup operaţional, respectiv Hornbach Baumarkt AG (comerţ cu amănuntul DIY), a cunoscut în semestrul al II-lea 2018/19 o creştere de 4,3% a cifrei nete de afaceri, care a ajuns astfel la nivelul de 1.088 mil. euro. În primul semestru, cifra de afaceri a crescut cu 3,5%, ajungând la 2.250 mil. euro (faţă de 2.173 mil. euro în anul precedent). Cea mai mare creştere, respectiv un plus de 6,8 %, până la nivelul de 1.076 mil. euro (faţă de nivelul de anul trecut, de 1.007 mil. euro), a fost înregistrată din nou pe segmentul retail, în regiunea „Restul Europei“, care cuprinde activităţile comerciale DIY ale celor opt ţări în afara Germaniei. Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat în semestrul I de la 46,3% la 47,8%. La această dinamică a contribuit şi expansiunea continuă înregistrată în străinătate. În primul semestru au fost deschise două noi magazine de materiale de construcţii şi de grădinărit, în Olanda şi Elveţia. În primele 6 luni, magazinele din Germania au înregistrat o creştere de 0,7%, ajungând la nivelul de 1.174 mil. euro (anul precedent s-au înregistrat 1.166 milioane euro).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro