Ikea schimbă piaţa mobilei cu o nouă afacere. Toţi cumpărătorii de mobilă vor avea un avantaj uriaş care până acum nu îl aveau

Autor: Ştefan Stan Postat la 26 august 2024 18031 afişări

Ikea schimbă piaţa mobilei cu o nouă afacere. Toţi cumpărătorii de mobilă vor avea un avantaj uriaş care până acum nu îl aveau

Ikea se ia la întrecere cu Ebay şi marile platforme de vânzare, pe o piaţă peer-to-peer unde clienţii îşi pot vinde reciproc mobila la mâna a doua, scrie FT.

Ikea Preowned va fi testat în Madrid şi Oslo până la sfârşitul anului, cu scopul de a lansa platforma de cumpărare şi vânzare la nivel global, potrivit lui Jesper Brodin, director executiv al Ingka, principalul operator al magazinelor Ikea.

„Acesta a fost un vis în devenire de ceva timp”, a declarat Brodin pentru Financial Times. „Suntem într-un loc în Ikea în care putem face lucruri mai avansate şi mai interesante. Există o încredere incredibilă în evoluţia companiei pe digital.”

Noua piaţă face parte dintr-o transformare a Ikea din ultimii ani, care a trecut de la statutul de comerciant cu amănuntul din afara oraşului, unde clienţii trebuie să îşi ridice şi să îşi construiască singuri mobila, la o afacere care oferă vânzări online, magazine în centrul oraşului şi servicii precum asamblarea.

Ikea a avut o mică ofertă în cadrul căreia cumpără mobilier uzat de la clienţi şi îl revinde în magazin. Noua platformă este însă mult mai ambiţioasă, urmărind să abordeze piaţa second-hand pentru clienţii care îşi vând direct între ei - un domeniu în care Brodin estimează că Ikea deţine o cotă de piaţă mai mare decât în vânzările de mobilier nou.

Clienţii introduc produsul lor, propriile imagini şi un preţ de vânzare, în timp ce baza de date Ikea, bazată pe inteligenţă artificială, aduce propriile imagini promoţionale şi măsurători. Cumpărătorul ridică mobila direct de la vânzător, care are opţiunea de a primi bani sau un voucher de la Ikea cu un bonus de 15 %.

„De foarte multe ori există un monopol sau un oligopol al platformelor care operează”, a declarat Brodin, vorbind despre Ebay sau serviciile digitale de anunţuri clasificate, cum ar fi Gumtree în Marea Britanie şi Finn în Norvegia. Finn are 8 700 de articole de la Ikea listate numai în Oslo. Primele oferte de pe Ikea Preowned includ articole mari, cum ar fi canapele de până la 600 de euro şi dulapuri de 450 de euro, precum şi articole mai mici, cum ar fi un suport pentru hârtie igienică de 4 euro.

Listările sunt gratuite, dar Brodin a declarat că Ikea ar putea percepe în cele din urmă „o taxă simbolică, o taxă modestă”.

El a adăugat: „Vom verifica întregul domeniu de aplicare, inclusiv aspectele economice. Dacă o mulţime de oameni folosesc oferta pentru a obţine o reducere la Ikea - este o modalitate bună de a restabili legătura cu clienţii. Sunt foarte curios. Cred că are sens pentru afaceri.”

Ikea a testat anterior vânzarea de mobilier nou pe platforme terţe, cum ar fi Tmall de la Alibaba în China, dar platforma Preowned marchează prima sa incursiune pe pieţele second-hand. De asemenea, se potriveşte cu dorinţa retailerului de a deveni „circular şi climatic pozitiv” până în 2030.

Cel mai mare retailer din lume avea un plan de a lansa cumpărăturile online la nivel mondial în termen de trei ani în 2020, dar pandemia Covid-19 l-a împins să accelereze acest termen la şase săptămâni.

„A fost o chestiune de supravieţuire pentru noi”, a declarat Brodin. „Am fost 100 la sută închişi. Transformarea digitală ne-a salvat”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mobila,
ikea

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.