Imperiul secret al Uber. Ce afacere a dezvoltat compania în paralel cu serviciul de transport

Autor: Ioana Matei Postat la 01 ianuarie 2019 5974 afişări

Imperiul secret al Uber. Ce afacere a dezvoltat compania în paralel cu serviciul de transport

La data de 1 august, restaurantul american Brooklyn Burger Factory a început să îşi vândă produsele - mai ales burgeri - în cartierul Crown Heights din New York. Totuşi, nicio persoană nu a vizitat restaurantul. Motivul? Acesta acesta există doar în aplicaţia de livrare de mâncare Uber Eats. Preparatele sunt făcute în bucătăria unui restaurant denumit diferit - Gerizim Cafe & Icecream.

Din momentul în care echipa de la Uber Eats a sesizat o cerere pentru burgerii gourmet din zonă, l-au abordat pe Joel Farmer, unul dintre proprietarii restaurantului, în legătură cu posibilitatea de a-şi extinde oferta de burgeri. Acestuia i-a plăcut ideea, a redenumit restaurantul care există doar pe aplicaţie, iar Brooklyn Burger Factory a avut atât de mult succes, încât în prezent vinde cel puţin 75 de burgeri pe zi, cu venituri de 28 mai mari decât anterior.

Această evoluţie este parte a unui fenonmen pe care Jason Droge, vicepreşedinte în cadrul Uber Everything, îl descrie drept „restaurantul virtual”. Astfel de restaurante, fără o zonă în care oamenii să ia masa efectiv, fără locuri, operează dintr-o bucătărie profesionlă, în interiorul unui restaurant cu un nume şi meniu diferite.

În acelaşi timp, serviciul de livrare de mâncare al Uber creşte cu 20% în fiecare an. Se aşteaptă ca serviciile de livrare de mâncare să genereze vânzări de 75,9 miliarde de dolari până în 2022. Grubhub, liderul din această categorie, cu o cotă de piaţă de 52% şi o evaluare de 11 miliarde de dolari, este un business care a înregistrat profituri constante încă din 2011.

Uber Eats este un jucător secundar pe acest segment, dar se extinde cel mai rapid, potrivit Bloomberg. A fost lansat în 2015 în Toronto, iar programul restaurantelor virttule a început în 2016 şi s-a extins până în martie în 10 oraşe americane. În prezent, compania lucrează cu 1.600 de restaurante virtuale din toată lumea şi în aproximativ 300 de oraşe în care Uber Eats operează. Aproximativ 1.000 astfel de restaurante se află în Statele Unite, dar compania s-a extins şi în Australia şi Noua Zeelandă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
serviciu,
afaceri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.