Inteligenţa artificială este folosită în 86% dintre companiile din România
86% dintre companiile din România au adoptat deja, în diverse forme, inteligenţa artificială. Însă, în 40% dintre cazuri este vorba de iniţiative personale ale angajaţilor, nesusţinute încă la nivel organizaţional.
„Entuziasmul angajaţilor faţă de tehnologiile AI reprezintă o oportunitate valoroasă pentru organizaţii de a crea expertiză internă şi de a impulsiona adoptarea unor instrumente noi. Rezultatele studiului nostru arată un decalaj clar între interesul pentru AI la nivelul angajaţilor, respectiv utilizarea în mod individual, şi adopţia oficială la nivel organizaţional. Este o diferenţă explicabilă prin dificultăţile pe care le întâmpină companiile în implementarea şi integrarea acestor noi tehnologii, precum şi prin provocările de securitate asociate”, a declarat Bogdan Surdea-Blaga, fondator şi consultant principal la compania de consultanţă Vucamix.
Studiul a scos la iveală că, şi în organizaţiile care nu au adoptat încă oficial inteligenţa artificială, 87% dintre angajaţi utilizează instrumente AI, precum platforme generative de tipul ChatGPT.
Practic, 46% dintre companiile din România au adoptat deja oficial, în diverse forme, AI, la nivel de organizaţie, departamental sau prin proiecte-pilot.
În 40% dintre cazuri, angajaţii utilizează inteligenţa artificială în mod individual în scopuri profesionale.
71% dintre respondenţii din organizaţiile care au adoptat AI se simt încrezători în înţelegerea acestor tehnologii, spre deosebire de doar 47% în cazul companiilor în care acestea nu sunt implementate oficial.
Rezistenţa la schimbare este cea mai importantă barieră pentru majoritatea (52%) companiilor, care consideră inerţia organizaţională şi scepticismul provocări majore.
Pentru 46% dintre organizaţii, lipsa personalului pregătit corespunzător reprezintă un obstacol semnificativ.
41% dintre companiile care intenţionează să adopte sau au implementat deja AI sunt îngrijorate de confidenţialitatea şi protecţia datelor, cu precădere în rândul organizaţiilor care activează în sectoare cu cerinţe critice de securitate a informaţiilor.
Aproape două treimi (64%) dintre organizaţii sunt interesate de inteligenţa artificială pentru automatizarea sarcinilor de rutină, 53% recunosc potenţialul AI în dezvoltarea de noi produse sau servicii, iar 51% - pentru îmbunătăţirea experienţelor clienţilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro