Iulian Stanciu, CEO, eMAG: Economia digitală a contribuit cu peste 6% la PIB, iar în câţiva ani acest segment poate fi principalul contribuitor la economie. Ţările care pariază pe acest domeniu vor avea de câştigat
Economia digitală, de la comerţ online şi până la plăţi mobile, contribuie la PIB-ul ţării cu peste 6% din produsul intern brut, însă investiţiile direcţionate inteligent ar putea duce la creşterea acestei ponderi şi la transformarea economiei digitale în locomotiva dezvoltării economice din România, a explicat Iulian Stanciu, CEO al eMAG, în cadrul Videoconferinţei ZF „Restart România. Cum va arăta noua eră economică”.
„Economia digitală va creşte accelerat ca ramură a economiei. Când eram mic se discuta mult despre industrie şi agricultură, că sunt cei doi piloni principali ai economiei. Eu cred că ar trebui să facem loc la masă şi economiei digitale. A contribuit cu 6% din PIB la economie. Nu este de peste 20% cum e în cazul industriei şi agriculturii, dar sigur va creşte şi poate deveni principalul contribuitor la PIB-ul ţării în câţiva ani. Ţările care pariază pe acest domeniu vor avea de câştigat”, a spus Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, cel mai mare retailer online din România.
El a subliniat modul în care verticala comerţului online poate ajuta în acest moment orice producător român, oricât de mic sau de mare, din orice colţ al ţării, să ajungă la client.
„O verticală a economiei digitale este şi comerţul online, unde orice antreprenor de orunde din ţară, că e la ţară sau oraş, mai mic sau mai mare, poate produce sau comercializa bunuri la nivel naţional sau chiar internaţional prin diverse modele, iar cel mai simplu pus de noi la dispoziţie este modelul de tip marketplace – poţi vinde, oriunde, orice, cu costuri foarte mici de dezvoltare şi plăteşti un comision. Vom lansa un pachet mare de transformare a comerţului dinspre offline spre online, pentru a ajuta companiile să se digitalizeze”, adaugă Stanciu.
Şeful eMAG spune că România ar trebui să profite de oportunitatea de digitalizare accelerată - uitându-ne spre ce a făcut China după epidemia de SARS.
„În 2002-2003 SARS a iniţiat o transformare puternică a economiei şi a schimbat modul în care societate s-a comportat. China a ajuns numărul 1 pe plan global în ceea ce priveşte plăţi mobile pentru că au avut la bază această transformare accelerată venită din cauza SARS. La fel, companiile mari şi administraţia publică au luat un start puternic în digitalizare. Acela a fost momentul în care Alibaba sau Tencent s-au dezvoltat”, a spus Iulian Stanciu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro