Ce măsuri propune Tarom pentru reluarea activităţii de transport aerian: reconfigurarea spaţilor destinate pasagerilor în aeroporturi, testarea temperaturii pasagerilor la îmbarcare şi teste rapide de COVID-19 la debarcare

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 04 mai 2020 2115 afişări

Ce măsuri propune Tarom pentru reluarea activităţii de transport aerian: reconfigurarea spaţilor destinate pasagerilor în aeroporturi, testarea temperaturii pasagerilor la îmbarcare şi teste rapide de COVID-19 la debarcare

Compania de stat Tarom, unul dintre transportatorii aerieni afectaţi de restricţiile de călătorie în această perioadă, propune Ministerului Transportului, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, mai multe măsuri prin care transportul aerian s-ar putea realua în condiţii optime, conform unui document văzut de ZF.

Mai jos sunt câteva dintre măsurile propuse de Tarom:

1. MÂSURI DE NATURÂ TEHNICO-LOGISTICÂ

A.La nivel aeroportuar, la îmbarcare

  • Reconfigurarea spaţiilor destinate pasagerilor şi persoanelor, altele decât pasagerii în zonele cu acces restricţionat.

În vederea asigurării distanţei de protecţie între persoane, operatorii aeroporturilor trebuie să reconfigureze atât traseele de deplasare a persoanelor, cât şi suprafeţele de staţionare temporară, în zonele cu acces restricţionat, cum sunt ghişeele de înregistrare (check-in), restaurante, baruri, cafeele,oficii de informare etc.

  • Reconfigurarea punctelor de control de securitate
  •  Reconfigurarea punctelor de control al trecerii frontierei
  •  Reconfigurarea punctelor de control vamal, unde este cazul
  • Reconfigurarea spaţiilor de grupare a pasagerilor în vederea îmbarcării
  •  Asigurarea mijloacelor de transport/acces la aeronavă
  •  Configurarea /reconfigurarea traseelor asigurate pentru persoanele cu mobiitate scăzută

B. La nivelul aeroportuar, de debarcare

  • Asigurarea mijloacelor de transport/acces de la aeronavă la terminalul de sosiri

Operatorul aeroportuar asifură, în sens invers îmbarcării, autobuze suficiente configurate cu spaţii şi marcaje de păstrare a distanţei de protecţie

  • Reconfigurarea punctelor de control al trecerii frontierei
  • Reconfigurarea punctelor de recuperare de către pasageri a marcajelor de cală

Operatorul aeroportuar trebuie să asigure spaţii /marcaje de păstrare a distanţei de protecţie la recuperarea bagajelor de cală

  • Reconfigurarea punctelor de control vamal, unde este cazul
  • Înfiinţarea spaţiilor de carantinare

C. La nivelul transportatorilor aerieni

  • Reconfigurarea fizică a cabinei de pasageri

Deşi este puţin probabilă, mădura reamplasării scaundelor din cabina aeronavei poate fi o soluţie. Cu toate acestea, orice schimbare în configuraţia constructivă a aeronavei presupune o operaţiune iniţiată de producător şI nu poate fi realizată într-un interval scurt de timp.

  • Asigurarea de materiale de protecţie la îmbarcare (care vor intra în costul călătoriei)
  • Asigurarea dezinfecţiei şi dezinsecţiei aeronavelor
  • Asigurarea măsurilor de minimizare a expunerii pentru echipaj

2. MÂSURI DE NATURÂ OPERAŢIONALÂ

A. La nivel aeroportuar, anterior procedurii de îmbarcare

  • Asigurarea trasabilităţii controlate încă din zonele publice, altele decât zona restricţionate ale aeroportului

În măsura în care este posibil, cel puţin cazul grupurilor organizate pentru zborurile charter, în colaborare cu organizatorii grupurilor ( de ex: agenţii de turism, loturi sportive, agenţii de forţă de muncă) accesul îm zonelle cu acces restricţionat al aeroporturilor de face numai cu prevenirera formării grupurilor necontrolate de pasageri.

  • Asigurarea trasabilităţii controlate în zonele nerestricţionate ale aeroporturilor
  •  Screening de sănătate al pasagerilor

Pasagerii vor fi măsuraţI de la distanţă în ceea ce priveşte temperatura şI vor fi efectuate teste rapide de identificare a pasagerilor contaminaţi.

  • Curăţenia, dezinfecţia, protecţia persoanelor şi comunicare cu pasagerii

B. La nivel aeroportuar, la îmbarcare

  • Asigurarea controlului deplasarii în zona cu acces restricţionat din terminal
  • Asigurarea controlului deplasării la aeronavă şi îmbarcării

C. La nivelul transportatorilor aerieni

  • Efectuarea analizei de risc şi modificarea procedurilor pentru asistenţa pasagerilor în timpul zborurilor

Transportatorii aerieni trebuie să modifice procedurile de operare, cu analiza de risc aferentă, în cazul intervenţiei medicale de prim-ajutor cu masca de oxigen asupra pasagerilor care poarte mască de protecţie sau în caz de depresurizare

  • Modificarea procedurilor operaţionale şi de instruire a personalului
  • Screening de sănătate la debarcare

Pasagerii vor completa chestionare la debarcare, vor fi măsuraţi de la distanţă în ceea ce priveşte temperatura corpului şi vor fi efetuate teste rapide de identificare a pasagerilor contaminaţi

  • Alocarea slot-urilor

Crearea unor comitete locale între transporatorii aerieni şi operatorii aeroportuari pentru a agrea un plan de operare care permite respectarea tuturor condiţionărilor şi a restricţiilor de capacitate

  • Desemnarea aeroporturilor cu trafic semnificativ ca aeroporturi cu facilităţi orare conform prevederilor Regulamentul (UE) nr. 95/93 şi HG 631/2018

                

                                                

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.