Kim Fournais, fondator Saxo Bank: Câştiguri oportune pentru cine? Clienţii aşteaptă beneficii pe măsură ce industria se agaţă de dobânzi
În lumea labirintică a băncilor şi a investiţiilor, în care opacitatea tinde să pretindă că e tradiţie, puţini sunt conştienţi de faptul că, în mijlocul fluxului şi refluxului pieţelor financiare, un număr semnificativ de bănci şi brokeri aleg să-şi păstreze beneficiile majorării dobânzilor băncilor centrale, mai degrabă decât transmiterea acestora către clienţii lor.
Această practică, deşi nu este vizibilă imediat, are implicaţii semnificative pentru toţi oamenii şi este timpul să aruncăm puţină lumină asupra acestui subiect. Da, industria financiară trebuie să facă bani – la fel şi noi la Saxo – dar echilibrul trebuie să fie corect; trebuie să cultivăm relaţii de win-win cu clienţii noştri.
Pe măsură ce navigăm pe terenul complex al finanţelor personale, ratele dobânzilor oferite de bănci pot părea un concept ezoteric, îndepărtat de preocupările cotidiene. Cu toate acestea, ceea ce trece adesea neobservat este că nu toate băncile tratează aceste dobânzi în acelaşi mod.
În timp ce câţiva îmbrăţişează o abordare axată pe client, împărtăşind rapid beneficiile creşterii dobânzilor cu cei care le încredinţează fondurile lor, majoritatea urmează o cale diferită.
Se pare că jocul bancar - după ani de dobânzi scăzute - este de a culege beneficiile majorărilor, adesea în detrimentul clienţilor lor. Acest lucru este evident în rezultatele trimestriale ale băncilor, unde unii chiar par surprinşi de profiturile raportate – majoritatea ca rezultat direct al luării deciziilor băncilor centrale. Acest lucru a determinat şi autoritatea de reglementare financiară din Marea Britanie să solicite instituţiilor financiare să îmbunătăţească ratele de depozit oferite consumatorilor.
Cartea de joc pare să fie aceeaşi în toată zona euro, unde rata medie a dobânzii bancare pentru conturile de depozit cu acces instantaneu pentru retail este de doar 0,23% pe o bază anuală. Asta într-un moment în care rata oficială a depozitelor Băncii Centrale Europene (BCE) este de 3,75%!
Băncile centrale au majorat frecvent dobânzile în ultimul an pentru a reduce inflaţia. În timp ce intenţia din spatele unei astfel de mişcări este de a reduce inflaţia şi cererea agregată, realitatea poate fi cu totul diferită pentru cei care cad victimă a ceea ce pare a fi noua normă.
Informarea uşor de citit a BCE despre acest subiect descrie impactul negativ asupra creditorilor de la dobânzi mai mari. Dar, după cum recunosc ei, „funcţionează şi invers. Dobânda sunt banii pe care banca ţi-i plăteşte pentru economiile tale, adică atunci când banca împrumută bani de la tine.” Daca chiar aşa a fost...
Acest lucru ne aduce în miezul problemei. La Saxo, refuzăm să acceptăm status quo-ul. Politica noastră de transmitere imediată a creşterii dobânzilor este un răspuns direct la un peisaj financiar în care interesele clienţilor nu sunt pe deplin servite.
Recunoaştem că alegerile financiare pe care le fac clienţii noştri nu sunt doar numere pe o foaie de calcul – ele reprezintă vise, aspiraţii şi căutarea unui viitor mai bun. Este responsabilitatea noastră să ne asigurăm că aceste aspiraţii sunt îndeplinite prin acţiuni oportune şi transparente, mai degrabă decât un şir de beneficii întârziate.
Politica noastră de anunţare imediată a creşterii dobânzilor nu este doar un simplu gest. Este un angajament de a redefini relaţia bancă-client - ratele mai mari ale dobânzilor ne pot aduce beneficii afacerii, dar ar trebui să beneficieze şi clienţii noştri. Credem în win-win.
Politica arată determinarea Saxo de a pune clienţii – şi succesul acestora – în centrul operaţiunilor noastre. Sper că industria va reflecta asupra priorităţilor ei şi va îmbrăţişa o filozofie bazată pe valorile încrederii, transparenţei şi va pune clientul în centrul ei.
Luaţi în considerare acest lucru mai mult decât un articol de opinie - este un îndemn la acţiune. Nu doar pentru industrie, ci şi pentru investitori şi cei care economisesc, care ar trebui să ceară mai mult de la băncile lor.
A îmbrăţişa schimbarea înseamnă a trece peste curentele care sunt la modă. Pe măsură ce luăm această poziţie, invităm întregul ecosistem financiar să ni se alăture în remodelarea normelor de economisire şi investiţie - pentru că fiecare client merită să se bucure de beneficiile pe care le-a câştigat şi fiecare instituţie ar trebui să aspire să pună interesele clienţilor pe primul loc.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro