Lecţia pe care Grecia a înţeles-o în energie. Georgios Stassis, PPC: Modelul nostru integrat de business ne permite să avem o poziţie puternică în sud-estul Europei. Avem tot ce ne trebuie pentru a trece de preţuri mari, mici sau prin volatilităţi extreme

Autor: Roxana Petrescu Postat la 14 noiembrie 2024 8 afişări

Grupul energetic elen PPC a terminat pri­me­le nouă luni ale anului cu venituri de 6,6 miliarde de euro, peste cele 5,5 miliarde de euro din perioada similară a anului trecut, şi cu un EBITDA ajustat de 1,35 mld. euro, peste cele 0,94 de miliarde de euro din primele nouă luni din 2023. În creşterea acestor rezultate, opera­ţiunile din România au contat mult.

Lecţia pe care Grecia a înţeles-o în energie. Georgios Stassis, PPC: Modelul nostru integrat de business ne permite să avem o poziţie puternică în sud-estul Europei. Avem tot ce ne trebuie pentru a trece de preţuri mari, mici sau prin volatilităţi extreme

♦ Niciuna dintre companiile energetice din România nu funcţionează după un model integrat de business, aceasta fiind una dintre cele mai importante lecţii de strategie pe care piaţa locală le-a ratat în sectorul cheie al energiei ♦ Grecia, în schimb, spune o altă poveste, iar prin PPC are acum ambiţii şi rezultate la nivel regional.

Grupul energetic elen PPC a terminat pri­me­le nouă luni ale anului cu venituri de 6,6 miliarde de euro, peste cele 5,5 miliarde de euro din perioada similară a anului trecut, şi cu un EBITDA ajustat de 1,35 mld. euro, peste cele 0,94 de miliarde de euro din primele nouă luni din 2023. În creşterea acestor rezultate, opera­ţiunile din România au contat mult.

PPC a devenit unul dintre cei mai mari jucători din piaţa energiei din Ro­mânia după ce au preluat toate ac­ti­vele pe care le aveau italienii de la Enel într-o tranzacţie de 1,2 mld. euro. Mai departe, în vara acestui an, grecii au mai semnat o tranzacţie ma­joră. În august, PPC a anunţat că a încheiat un acord obligatoriu cu Evryo Group (fostul CEZ România), deţinut de fonduri gestionate de Macquarie Asset Management, pen­tru a achiziţiona portofoliul său de ge­ne­rare de energie regenerabilă din România, care este compus din 629 MW de energie din surse regenerabile în exploatare şi aproximativ 145 MW active aflate în dezvoltare. Acordul are o valoare totală a întreprinderii de aproximativ 700 de milioane de euro, iar evaluarea generală este în con­formitate cu tranzacţiile anterioare de pe piaţă, suma totală fiind supusă ajustărilor obişnuite, a anunţat la momentul semnării tranzacţiei grupul elen. Prin această tranzacţie, PPC a ajuns la un portofoliu de energie re­generabilă de peste 1,3 GW, capaci­tate cu care a devenit cel mai mare ju­cător din acest segment în România.

Unul dintre factorii care i-au per­mis grupului elen această ascensiune la nivel regional este modelul integrat de business, care funcţionează ca o „po­liţă de asigurare“ indiferent de contextul din piaţă. Pe plan local, nicio companie din domeniul energe­tic nu are o poziţie integrată, toate fiind separate în funcţie de domeniul de activitate, iar sectorul de producţie de energie este la rândul său spart în funcţie de sursă, caz unic la nivel european. „Modelul integrat ne per­mite să avem o poziţie puternică în zona din sud-estul Europei. Conti­nuăm să investim în acest model care ne permite să livrăm valoare către clienţii noştri“, a declarat Georgios Stassis, preşedinte şi CEO al grupului PPC, în cadrul unei conferinţei pri­vind rezultatele din primele nouă luni ale grupului PPC şi de prezentare a strategiei pentru 2025-2027.

Ca direcţie de dezvoltare, mode­lul integrat de business rămâne esen­ţial. O bună parte din investiţii se vor duce către proiectele de energie ver­de, dar şi aici modelul este echilibrat, cu bani pentru regenerabile, dar şi pen­tru proiecte convenţionale, cu e­mi­sii reduse, flexibile, care să echili­breze portofoliul verde. „Suntem pregătiţi pentru fluctuaţiile de preţ datorită modelului nostru integrat care ne oferă protecţie în vremuri caracterizate de volatilitate extremă. Când am pierdut pe generare, am câştigat pe retail şi invers. Mai de­parte, activele flexible ne vor permite să fim echilibraţi când producţia de energie verde nu ne ajută. Suntem convinşi că strategia noastră integrată este optimă şi ne va permite să creştem. Avem tot ce ne trebuie pentru ca să trecem de preţuri mari, mici sau de volatilitate.“

Stassis a subliniat că energia verde este în mijlocul strategiei de creştere a grupului PPC.

Ţinta este ca la finalul lui 2027, grupul să ajungă la o capacitate de 11 GW, aproape dublu faţă de cât are în acest moment, 37% urmând să fie realizaţi pe pieţele externe.

„Avem deja 3,8 GW în construcţie sau în perioada de licitaţie. Avem opţiuni multiple privind investiţiile, dar vom fi selectivi. Portofoliul nostru va fi echilibrat“, a subliniat Stassis. Potrivit informaţiilor din prezentarea PPC, pe plan local, pe termen scurt, este în diferite stadii de dezvoltare un portofoliu de aproape 1,5 GW.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PPC,
energie,
grecia,
model,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.