Magazinele virtuale sunt vizitate preponderent de pe telefon. Secretele unei afaceri de succes
Magazinele virtuale trebuie să investească în optimizarea site-urilor pentru telefonul mobil şi în creşterea vitezei de încărcare pentru a nu pierde clienţi şi bani. Aceasta este recomandarea fondatorului Hosterion, firmă care oferă servicii de găzduire web la nivel naţional şi internaţional.
Adrian Andreiaş a declarat corespondentului MEDIAFAX că magazinele virtuale sunt, la ora actuală, vizitate de pe telefonul mobil în proporţie de 60%, iar a nu avea site-ul pregătit pentru mobil înseamnă un dezavataj competitiv.
”În acest moment, inclusiv în România, magazinele virtuale sunt în proporţie de 60% vizitate de pe telefonul mobil. Numărul de comenzi plasate este puţin mai redus, undeva pe la 50%, ceea ce înseamnă că oamenii navighează pe mobil şi le este mai uşor să plaseze comanda de pe un calculator. Aceasta şi din cauza limitărilor tehnice, a faptului că nu sunt pregătite site-urile pentru mobil. Viitorul este acesta, site-ul unui magazin virtual trebuie, obligatoriu, optimizat pentru navigarea pe telefonul mobil. Dacă site-ul nu este pentru mobil, nu poţi citi informaţia, textul este prea mic, nu sunt bine aranjate pozele, şi pierzi comenzi şi bani fără nicio îndoială. A nu avea site-ul pregătit pentru mobil este un dezavataj competitiv. De asemenea, un magazin virtual va pierde bani şi clienţi dacă nu ia măsuri de creştere a vitezei de încărcare a site-ului”, a spus Andreiaş.
Potrivit acestuia, pe o piaţă competitivă, cum este cea de vânzări din mediul online, oamenii nu au răbdare să stea pe un site care se încarcă mai lent, în condiţiile în care concurentul este la două taste distanţă.
”Un studiu al Amazon relevă că dacă site-ul unui magazin virtual se încarcă cu 100 de milisecunde, adică o zecime de secundă mai repede, se înregistrează o creştere de 1% a veniturilor, a încasărilor. Dacă un site se încarcă mai greu, oamenii renunţă să mai navigheze pe el. Evoluţia obiceiurilor noastre de navigare pe internet, corelată cu evoluţia dispozitivelor care sunt din ce în ce mai performante şi care îţi permit din ce mai multe lucruri, face ca tot mai mult trafic să se mute pe telefonul mobil”, a subliniat fondatorul firmei clujene de web hosting.
Andreiaş a menţionat că viteza de încărcare a unui site este influenţată de trei factori: de platforma pe care este realizat, de conţinut şi de serviciul de găzduire web.
”Un site trebuie să fie foarte simplu din punct de vedere al design-ului, cât mai aerisit, cu focus pe conţinut, nu neapărat pe elemente grafice, cu informaţia principală cât mai accesibilă. O pagină web trebuie să aibă un scop primordial, un element de bază, să nu conţină o explozie de informaţie în care îi spui vizitatorului de toate. Dacă ai puţine elemente grafice, site-ul se încarcă mai repede. De asemenea, site-ul trebuie să aibă design specializat pentru mobil, cu fonturi mai mari, cu link-uri mai spaţiate pentru a nu apăsa din greşeală cu degetul pe două link-uri, date de contact la îndemână, adresă, telefon şi adresă email, pentru credibilitate. Un astfel de site trebuie să se încarce până în maximum 2 secunde”, a menţionat fondatorul Hosterion.
Firma Hosterion a fost înfiinţată în anul 2004 la Cluj-Napoca sub denumirea Elvsoft şi şi-a schimbat numele în cel actual în anul 2016.
În anul 2009, s-a lansat brandul companiei, IntoVPS, şi avut loc extinderea la nivel internaţional, cu propriile servere cumpărate pentru găzduire site-uri web, aplicaţii de voce, centrale telefonice, magazine virtuale. Hosterion activează şi în patru noi locaţii internaţionale, şi anume Amsterdam, Dallas (Texas), Fremont (California) şi Londra.
”Unul dintre avantajele noastre este că avem serviciul gratuit IntoDNS, de diagnoză pentru rezolvarea numerelor de domeniu la adresele IP, serviciu prin care se verifică lunar 1,2 milioane de domenii. Am fost şi suntem apreciaţi pentru competenţele tehnice, dar şi pentru pentru rapiditatea cu care oferim răspunsuri la solicitările clienţilor, de câteva minute. Administrăm zeci de mii de site-uri, din care sute sunt magazine virtuale, jumătate dintre clienţii noştri fiind din străinătate, din aproximativ 100 de ţări”, a mai spus Andreiaş.
Compania Hosterion a avut anul trecut o cifră de afaceri de 3,1 milioane de lei, previziunile indicând o creştere de 50% în acest an până la un milion de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro