Ministrul Sănătăţii cere medicilor de familie să nu refuze acordarea asistenţei medicale
Ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, cere medicilor de familie să nu refuze acordarea asistenţei medicale motivând blocarea sistemului informatic de preluare a cardului de sănătate, atenţionând că sunt obligaţi să acorde servicii medicale pacienţilor de pe listele lor.
Ministrul Nicolae Bănicioiu a transmis această solicitare în condiţiile în care toate sesizările pacienţilor transmise marţi Ministerului Sănătăţii sunt legate de atitudinea unor reprezentanţi ai medicilor de familie care refuză acordarea asistenţei medicale motivând blocarea sistemului informatic de preluare a cardului de sănătate.
Ministerul Sănătăţii atrage atenţia tuturor medicilor de familie că, în conformitate cu contractul pe care îl au încheiat cu casele de asigurări de sănătate, sunt obligaţi să acorde asistenţă medicală pacienţilor de pe listele lor.
Nicolae Bănicioiu le cere medicilor de familie "să dea dovadă de responsabilitate şi profesionalism, aşa cum au făcut şi până în prezent", şi să respecte drepturile pacienţilor care sunt contribuabili la sistemul de sănătate.
Ministrul Sănătăţii subliniază că implementarea sistemului prin cardul de sănătate nu trebuie să reprezinte un pretext pentru neacordarea serviciilor medicale la care pacienţii au tot dreptul.
"Mai mult, atragem atenţia medicilor de familie că sistemul de accesare a cardului naţional de sănătate este un proiect cunoscut de furnizorii din sistem încă din anul 2006, atunci când a fost introdus prin Legea 95/2006 privind reforma în sănătate. Aşa cum toţi furnizorii de servicii de sănătate au fost informaţi încă de la începutul anului, sistemul de accesare a cardului naţional de sănătate trebuia verificat şi utilizat de către furnizori înainte de 1 mai 2015", a mai spus ministrul Sănătăţii.
De asemenea, ministrul Nicolae Bănicioiu le cere reprezentanţilor caselor de asigurări de sănătate şi direcţiilor de sănătate publică să verifice la toţi furnizorii de servicii sesizările care vin din partea pacienţilor.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat că din cele 224.470 de servicii medicale acordate luni, la nivel naţional, 136.556 au fost fără card şi 87.914 cu cardul de sănătate. De asemenea, au fost eliberate 70.892 de reţete fără card şi 24.693 cu card.
Potrivit CNAS, în totalul serviciilor medicale au fost incluse şi cele acordate copiilor care nu au nevoie de card. CNAS a făcut această precizare după ce mai mulţi furnizori de servicii medicale au semnalat faptul că nu pot da reţete copiilor pentru că nu au card de asigurări de sănătate.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurchea, a declarat, luni, că anunţurile de genul «de la 1 mai nu primiţi servicii medicale, nu mai primiţi reţete» sunt false".
Vasile Ciurchea a precizat că persoanele care nu şi-au ridicat cardul de sănătate de la casele de asigurări de sănătate sau de la medicul de familie primesc servicii medicale şi medicamente şi după 1 mai, când cardul a devenit obligatoriu, consultaţiile fiind monitorizate separat.
Directorul CNAS, Radu Ţibichi, a sus că furnizorii care nu acordă servicii medicale pacienţilor care nu au card, mai întâi primesc avertisment, apoi penalizări de 5%, 10% şi 15% iar, în cele din urmă, rezilierea contractului.
Introducerea cardului de sănătate, din 1 mai, nu modifică drepturile asiguraţilor la servicii medicale. Serviciile medicale de urgenţă se vor acorda fără să fie necesară validarea cu cardul, pentru că acestea se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate.
De asemenea, copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiaza de servicii medicale conform legii. Aceste servicii se acordă necondiţionat, indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.
Persoanele neasigurate beneficiază, ca şi până acum, de pachetul minim de servicii medicale.
Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului.
Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro