Minunea care dă industria de benzină şi diesel peste cap
Acum nici două săptămâni, Porsche anunţa că nu mai vinde diesel-uri până când nu scoate noul Cayenne. Nici pe Macan, nici pe nimic.
Gata cu motoarele depăşite care au picat în cap după scandalul Dieselgate. Guvernul german a dat o lege prin care fiecare oraş poate să aleagă dacă interzice sau nu circulaţia diesel-urilor. 2017 a fost primul an după 2009 în care europenii au cumpărat mai multe motoare cu benzină decât dieseluri. Cu două procente, însă asta spune totul despre trend. Franţa, Anglia, Mexic şi China vor să scoată diesel-urile din trafic. Unii prin 2040, alţii mai repede. Ok, mai e mult până departe, dar lumea începe să conştientizeze pericolul noxelor diesel şi, mai mult, a prins frica de suprataxare din cauza maşinilor cu motoare diesel. Şi mai mult decât orice, nu prea mai există producător mare care să nu aibă în oferte hibride şi electrice. Autonomiile au crescut la 500 de km, comparabile cu cele ale “unicei” electrice Tesla, timpii şi soluţiile de încărcare au crescut, avem toate motivele să gândim electric o achiziţie de maşină nouă.
În acest context, Porsche scoate al doilea concept după Mission E, prezentat acum 3 ani. Cele două pot fi considerate variantele electrice ale Panamerei şi ale Panamerei Sport Tursimo. Au dimensiuni similare toate 4 (~5 metri). Noul prototip pregătit pentru Geneva este un break şi se numeşte Cross Tursismo. Maşina are două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, cu 600 de cai împreună, implicit tracţiune integrală. Cross Turismo Electric atinge 100 km/h în 3.5 secunde şi 200 km/h în 12 secunde. Viteza maximă este tot în parametrii unui Porsche cu motor cu combustie – 250 km/h.