Mobile World Congress 2015: Barcelona se menţine deasupra dezastrului economiei din restul Spaniei
Bogdan Angheluţă, trimis special al Business Magazin la MWC Barcelona
Companii mari, standuri mari. Cam acesta a fost principiul după care s-a desfăşurat MWC Barcelona 2015; companii precum Samsung, LG, Intel, Huawei sau Sony au desfăşurat produsele de-a lungul a zeci de metri, în vreme ce start-up-urile şi-au găsit loc în halele aflate la multe minute distanţă.
Importanţa MWC este evidentă încă de la aeroport, unde angajaţi îndrumă participanţii către centrul de colectare a legitimaţiilor. Cozi de sute de oameni, dar suficienţi lucrători pentru a micşora atât cât se poate timpul de aşteptare. Barcelona este împânzită de afişe şi bannere cu MWC, parcă pentru a sublinia cât de mult contează organizarea unui astfel de eveniment în cadrul unui oraş afectat de o criză care nu pare să se mai termine. Barcelona este într-adevăr afectată de criză, dar pare a se menţine deasupra dezastrului din restul Spaniei. Magazinele de lux nu par să fi dat faliment, bulevardele nu sunt împânzite cu anunţuri de vânzare iar traficul de dimineaţă lasă măcar impresia că cei mai mulţi catalunezi au un loc de muncă la care trebuie să ajungă.
Spania se află însă într-o situaţie dificilă, iar exemplul următor ilustrează cât de uşor se poate vedea dincolo de aparenţe. Într-un magazin de pe marginea unei artere principale, un vânzator se ceartă cu clienţii pentru că îi dăduseră bancnote de 20 de euro. El nu înţelegea cu e posibil ca doi clienţi să plătească produse de 4 sau 5 euro cu hârtii atât de mari. Închipuiţi-vă acum ca mergeţi să luaţi produse de la noi în valoare de 20 de lei şi încercaţi să plătiţi cu o bancnotă de 100. Nu e nimic ciudat în asta. Dar în Barcelona, la fel ca în restul Spaniei, oamenii au devenit mult mai atenţi la ceea ce cumpără.
Toate aceste analize şi griji se termină însă în momentul în care ai trecut porţile MWC, cel mai mare eveniment dedicat tehnologiei mobile şi investiţiilor de zeci de miliarde în ea. Deşi organizarea a fost bună, anumite lucruri, mai ales din partea expozanţilor, au lăsat de dorit. Unele produse lansate în cadrul MWC, precum ceasul celor inteligent al celor de la Huawei, au fost aproape imposibil de găsit. Chiar şi cele care au apărut în cele din urmă la standurile companiilor erau în două-trei exemplare, astfel încât se aştepta şi 30-40 de minute pentru un test hands-on.
Cea mai mare problemă a fost însă conexiunea la internet. Deşi organizatorii pun la dispoziţie mai multe reţele de Wi-Fi, numărul mare al participanţilor, conectaţi simultan la aceeaşi reţea, reduce mult viteza de navigare. Este într-un fel ironic: la un congres dedicat tehnologiei mobile, exact mobilitatea să devină o problemă.
Un lucru este cert: congresul de la Barcelona arată cât de multe firme din Asia sunt pe piaţă sau sunt pe cale să intre pe piaţă. Nu este vorba, evident, de jucătorii mari din zona de mobile, ci de start-up-uri de care nu a auzit nimeni încă. Unele dintre acestea au idei cu potenţial, dar rămâne de văzut câte vor reuşi să îşi facă numele cunoscut.
Alcatel revine în forţă cu noi modele la WMC
HTC încearcă să fure din cota de piaţă a rivalilor cu noul One M9
LG a lansat a doua generaţie de smartphone-uri G Flex
Samsung dă replica rivalilor de la Apple. Cum arată noul telefon lansat de Samsung - FOTO
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro