Negocieri pentru formarea celui mai mare grup de advertising din lume: Omnicom şi Interpublic, cu operaţiuni şi în România, discută o fuziune
Omnicom şi Interpublic sunt în discuţii pentru o fuziune într-o tranzacţie de peste 30 de miliarde de dolari, care ar crea cea mai mare agenţie de publicitate din lume şi ar remodela industria globală a marketingului, potrivit FT.
Grupul american combinat ar depăşi probabil Publicis din Franţa şi WPP din Marea Britanie, care se luptă pentru poziţia de cea mai mare companie holding din industrie, bazată pe venituri nete.
Afacerea, care implică doar acţiuni, este structurată ca o preluare a Interpublic de către rivalul său mai mare, Omnicom. La sfârşitul tranzacţiilor de vineri, Interpublic avea o valoare de 10,9 miliarde de dolari, în timp ce Omnicom era evaluat la 20,2 miliarde de dolari. Grupul combinat ar avea venituri nete de peste 20 de miliarde de dolari.
Interpublic şi Omnicom deţin o gamă variată de agenţii globale de publicitate, marketing şi PR, cu McCann, FCB şi Mediabrands de o parte şi BBDO şi TBWA de cealaltă parte, deşi ambele companii sunt concentrate pe piaţa din SUA.
O persoană familiarizată cu situaţia a declarat că discuţiile au început în vară. Aceasta a adăugat că tranzacţia ar putea fi anunţată încă de luni. De fapt, „este o preluare a Interpublic de către Omnicom, chiar dacă este prezentată ca o fuziune — IPG caută un cumpărător de ceva vreme”, a spus el.
O altă persoană apropiată de situaţie a confirmat şi ea discuţiile, duminică seara. Propunerea de fuziune a fost raportată pentru prima dată de Wall Street Journal. Omnicom şi Interpublic nu au fost disponibile imediat pentru comentarii.
Tranzacţia este aşteptată să atragă un control semnificativ din partea autorităţilor de reglementare, având în vedere suprapunerea în domeniul agenţiilor de media şi creaţie, a spus o persoană.
Aceasta vine într-un moment în care agenţiile tradiţionale de publicitate se confruntă cu presiuni tot mai mari, majoritatea banilor din industrie fiind acum redirecţionaţi către marile companii tech, precum Google şi Amazon, care oferă atât instrumente de publicitate, cât şi pieţe pentru cumpărarea şi vânzarea de reclame digitale.
Publicis a performat mai bine decât rivalii săi în ultimul an, după ce a investit devreme în servicii bazate pe date, inclusiv prin achiziţionarea grupurilor digitale Sapient în 2015 şi Epsilon în 2019, pentru a-şi consolida platformele tehnologice.
Industria se confruntă, de asemenea, cu schimbări majore din cauza introducerii instrumentelor bazate pe inteligenţă artificială, care oferă companiilor posibilitatea de a crea reclame mai ieftin, mai rapid şi cu o ţintire mai precisă ca niciodată.
Toate agenţiile sunt nevoite să investească sute de milioane de dolari în dezvoltarea instrumentelor AI pentru a face faţă ameninţării existenţiale aduse de această nouă tehnologie, deoarece clienţii pot acum să îşi gestioneze mai uşor propriile campanii de marketing.
Tranzacţia este cea mai mare propusă în industrie de la fuziunea dintre Publicis şi Omnicom din 2013, care ar fi creat de asemenea cel mai mare grup de publicitate din lume. Totuşi, acea tranzacţie a fost anulată după luni de discuţii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro