New York si Bucuresti, orasele in care circuli mai repede pe jos decat cu masina

Postat la 26 martie 2010 30 afişări

Daca in Bucuresti, viteza medie de deplasare a autovehiculelor este de 7-12 km/ora, americanii din Manhattan se plimba prin oras cu 15 km/ora. Marea diferenta este ca evenimentele de amploare organizate peste Ocean sunt cele care dau traficul peste cap.

Autoritatile locale din Manhattan, New York, au monitorizat timp de douasprezece luni toate districtele orasului, stabilind ca cel mai repede se circula de Craciun, Anul Nou, Ziua Nationala si cea Memoriala, cand viteza medie ajunge chiar si la 25-30 de km/ora. Soferii s-au miscat in ritm de melc, cel mai incet in 2009, pe 13 noiembrie cand o ploaie torentiala a coincis cu o parada militara si un eveniment al motociclistilor. La toate acestea, s-a adaugat si vizita secretarului de Stat pentru Securitate, Janet Napolitano, a carui coloana oficiala a vizitat orasul. Viteza medie a fost atunci de 10-12 kilometri pe ora, adica cea medie pentru Capitala Romaniei, comparabila cu cea a oamenilor care prefera sa alerge in parc in fiecare dimineata.

Situatia cea mai dificila pentru americani este miercurea cand cei mai multi dintre soferi prefera sa porneasca spre serviciu cu autoturismul personal. Semaforizarea inteligenta, pasajele subterane si supraterane, parcarile supraetajate si centurile ocolitoare sunt mijloacele prin care oficialii de la Fluidizarea Traficului lupta sa creasca an de an viteza medie.

In Bucuresti, zone precum Razoare, Gara de Nord sau Pietele Victoriei, Unirii, Romana, Universitate, Sudului, Iancului sunt considerate critice de catre cei de la Autoritatea Rutiera, intrucat, desi numarul masinilor care tranziteaza centrul orasului s-a triplat in ultimii ani, capacitatea marilor bulevarde de preluare a traficului este inca extrem de limitata. Traversarea respectivelor intersectii poate dura chiar si zeci de minute, situatie care nu se petrece in New York unde milioanele de masini inainteaza incet prin aglomeratie, datorita sistemului reglabil de semaforizare.

Preluand modelul din San Francisco, New York-ul vrea sa construiasca pe fiecare bulevard benzi speciale pentru autobuze si taximetre, pentru a atragecat mai multi cetateni inspre transportul public.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/new-york-si-bucuresti-orasele-in-care-circuli-mai-repede-pe-jos-decat-cu-masina-5773982
5773982
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.