O măsură controversată: Comisia Europeană merge mai departe cu planul de impozitare a maşinilor electrice din China. „Abordarea este greşită şi nu va creşte competitivitatea industriei auto europene”
Uniunea Europeană a votat vineri adoptarea impunerii de tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China, scrie CNBC.
„Astăzi, propunerea Comisiei Europene de a lua măsuri împotriva importului de maşini electrice din China a obţinut sprijinul necesar din partea statelor membre pentru a fi adopatată”, a arătat Comisia Europeană într-un comunicat.
Propunerea, anunţată pentru prima dată în iunie, a fost gândită pentru a contrabalansa „subvenţiile masive şi incorecte” care creează „daune economice” producătorilor de maşini electrice din Europa.
Camera de Comerţ chineză la UE a transmis că este „profund nemulţumită de adoptarea unor măsuri protecţioniste”.
Totodată, producătorii europeni critică şi ei propunerea Comisiei. Volkswagen a comunicat că „abordarea este greşită şi nu va creşte competitivitatea industriei auto europene”.
BMW a spus că decizia este „fatală” pentru industrie.
Principala temere este aceea că măsurile de creştere a tarifelor de import ar putea fi adoptate şi de China, slăbind şi mai mult cota de piaţă a producătorilor europeni în China.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro