Oppenheimer a câştigat 7 premii, inclusiv cel mai bun film, la Premiile Academiei Britanice de Film
Filmul „Oppenheimer” a câştigat duminică şapte premii, printre care cele pentru cel mai bun film, regizor şi actor, la cea de-a 77-a ediţie a Premiilor Academiei Britanice de Film, consolidându-şi astfel statutul de favorit pentru premiile Oscar de luna viitoare, potrivit AP.
Fantezia gotică „Poor Things” a luat cinci premii, iar drama Holocaustului „The Zone of Interest” a obţinut trei premii.
Cineastul de origine britanică Christopher Nolan a obţinut primul său BAFTA pentru cel mai bun regizor pentru „Oppenheimer”, iar interpretul irlandez Cillian Murphy a câştigat premiul pentru cel mai bun actor pentru interpretarea fizicianului J. Robert Oppenheimer, părintele bombei atomice.
Murphy a declarat că a fost recunoscător pentru că a jucat un personaj atât de „colosal şi complex”.
Nolan a menţionat că armele nucleare sunt „un subiect nihilist şi filmul reflectă inevitabil acest lucru”, spunând susţinătorilor filmului: „Vă mulţumesc că v-aţi asumat ceva întunecat”.
Emma Stone a fost desemnată cea mai bună actriţă pentru rolul sălbaticei şi sprintenei Bella Baxter din „Poor Things”, o extravaganţă vizuală în stil steampunk care a câştigat premii pentru efecte vizuale, design de producţie, machiaj şi coafură şi design de costume.
„Oppenheimer” a avut un număr de 13 nominalizări, dar a ratat recordul de nouă trofee, stabilit în 1971 de „Butch Cassidy and the Sundance Kid”.
A câştigat cursa pentru cel mai bun film împotriva filmelor „Poor Things”, „Killers of the Flower Moon”, „Anatomy of a Fall” şi „The Holdovers”. „Oppenheimer” a mai obţinut trofee pentru montaj, cinematografie şi coloană muzicală, precum şi premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar pentru Robert Downey Jr. care l-a interpretat pe şeful Comisiei pentru Energie Atomică, Lewis Strauss.
Da'Vine Joy Randolph a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol secundar pentru rolul unei bucătărese de la internat în „The Holdovers” şi a declarat că simte „o responsabilitate pe care nu o iau uşor” de a spune poveştile unor persoane subreprezentate, precum personajul ei Mary.
„Oppenheimer” s-a confruntat cu o concurenţă acerbă în ceea ce este considerat un an de epocă pentru cinematografie şi un sezon al premiilor energizat de sfârşitul grevelor actorilor şi scenariştilor care au blocat Hollywood-ul timp de luni de zile.
„The Zone of Interest”, un film produs de britanici şi filmat în Polonia, cu o distribuţie în mare parte germană, a fost desemnat atât cel mai bun film britanic, cât şi cel mai bun film care nu este în limba engleză - o premieră - şi a primit premiul pentru sunet, care a fost descris ca fiind adevărata vedetă a filmului.
Drama tulburătoare a lui Jonathan Glazer are loc într-o casă de familie aflată chiar lângă zidurile lagărului de exterminare de la Auschwitz, ale cărui orori sunt mai degrabă auzite şi sugerate decât văzute.
„Zidurile nu sunt o noutate de dinainte sau de după Holocaust, iar acum pare crud că ar trebui să ne pese de oamenii nevinovaţi care sunt ucişi în Gaza, Yemen, Mariupol sau Israel”, a declarat producătorul James Wilson. „Vă mulţumim că recunoaşteţi un film care ne cere să ne gândim în aceste spaţii”.
Documentarul despre războiul din Ucraina „20 Days in Mariupol”, produs de The Associated Press şi PBS „Frontline”, a câştigat premiul pentru cel mai bun documentar.
Chernov a declarat că povestea oraşului şi a căderii sale sub ocupaţia rusă „este un simbol al luptei şi un simbol al credinţei. Vă mulţumim pentru că ne-aţi dat putere vocii noastre şi haideţi să continuăm să luptăm”.
Premiul pentru scenariu original a revenit dramei judiciare franceze „Anatomy of a Fall”. Filmul despre o femeie judecată pentru moartea soţului ei a fost scris de regizoarea Justine Triet şi de partenerul ei, Arthur Harari.
„Este o ficţiune, iar noi ne descurcăm rezonabil”, a glumit Triet.
Cord Jefferson a câştigat premiul pentru scenariu adaptat pentru filmul satiric „American Fiction”, despre luptele unui romancier afro-american.
Jefferson a declarat că speră ca succesul filmului „poate că îi va face să se răzgândească pe cei care se ocupă de aprobarea filmelor şi a emisiunilor TV, le va permite să fie mai puţin fericiţi în faţa riscului”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro