Organizaţia Mondială a Comerţului: Deşi IMM-urile sunt majoritare ca număr la nivel global, participarea lor în comerţul internaţional şi în lanţurile valorice rămâne relativ mică
Numărul întreprinderilor mici şi mijlociii este în creştere de la an, depăşind de mult ca pondere în mediul de afaceri la nivel global numărul companiilor mari, însă acestea reprezintă încă un segment mic din comerţul internaţional, apreciază doi analişti ai Organizaţiei Mondiale a Comerţului într-un raport din 2019.
Numărul întreprinderilor mici şi mijlociii este în creştere de la an, depăşind de mult ca pondere în mediul de afaceri la nivel global numărul companiilor mari, însă acestea reprezintă încă un segment mic din comerţul internaţional, apreciază doi analişti ai Organizaţiei Mondiale a Comerţului într-un raport din 2019.
„Deşi IMM-urile reprezintă vasta majoritate a firmelor la nivel global, participarea lor în activitatea economică şi în piaţa muncii rămâne relativ mică în raport cu prezenţa acestora”, scrie în raportul Organizaţiei Mondiale a Comerţului semnat de analiştii Emmanuelle Ganne şi Kathryn Lundquist.
Ei cred că în contextul extinderii digitalizării şi a economiei digitale, IMM-urile ar putea profita de ocazie şi ar putea deveni din ce în ce mai importante în lanţul valoric global.
„Avântul economiei digitale ar putea totuşi să deschidă o suită de oportunităţi pentru firmele mici pentru a ajunge să joace un rol din ce în ce mai activ în lanţul valoric global. (...) Studiile arată că IMM-urile conectate din punct de vedere digital din ţările în curs de dezvoltare tind să arate un impact mai mare şi să joace un rol mai important decât cele care nu sunt conectate din punct de vedere digital”, arată raportul.
Spre exemplu, când un IMM din producţie are un website, acesta îi facilitează participarea la lanţul valoric global şi la comerţul internaţional. Astfel de IMM-uri sunt mai înclinate să utilizeze importuri pentru producţie pentru ca mai apoi să exporte ce produc.
Mai mult, tehnologia se dovedeşte a fi chiar mai importantă pentru firmele mici decât pentru cele mari chiar dacă participă sau nu în lanţurile comerciale internaţionale.
Cu toate acestea, IMM-urile încă se confruntă cu o serie de provocări pentru a-şi putea facilita intrarea în lanţurile valorice globale, însă digitalizarea şi instrumentele digitale ar putea aduce noi oportunităţi, cu riscuri mai mic decât până acum.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro