(P) Beneficiile implementării valorilor creştine în business
Compania UTILBEN este unul dintre liderii industriei de utilaje din România şi a ajuns la acest nivel şi datorită aplicării valorilor creştine în business. Este opinia lui Ruben Marian, CEO-ul şi cofondatorul UTILBEN, cel care a înţeles valoarea principiilor sănătoase în afaceri şi a mizat totul pe cartea integrităţii.
Ruben, ultimii 2 ani au fost marcaţi de provocări, de la pandemie la război. Care a fost reacţia voastră?
Contextul economic mondial este unul complicat, iar efectele pandemiei şi ale războiului dintre Rusia şi Ucraina nu au întârziat să apară nici în domeniul utilajelor. Întârzierile pe lanţul de aprovizionare şi creşterea preţurilor sunt cele mai mari provocări pentru industrie în momentul de faţă. Producătorii de echipamente agricole şi de construcţii ne transmit termene de livrare foarte lungi, care, în unele cazuri, ajung şi la 2 ani. Iar asta creează o disparitate între nevoile imediate ale clienţilor şi realitatea de la poarta fabricii.
Un agricultor care trebuie să îşi culeagă recolta nu poate aştepta 1 an sau 2 ani pentru un tractor, iar un constructor care a câştigat o licitaţie pentru realizarea unui drum nu poate zăbovi luni întregi, cât durează acum livrarea unui excavator nou. Aşa că a trebuit să ne adaptăm rapid la noua stare de fapt şi să identificăm soluţii viabile pentru clienţii noştri. Pentru nevoile stringente ale acestora, ne-am făcut stocuri de utilaje noi şi second-hand şi am investit în dezvoltarea diviziei de rental. Acum, avem peste 50 de echipamente disponibile în orice moment pentru închiriere.
Strategia pe care am adoptat-o pentru a înclina balanţa în favoarea noastră a funcţionat, iar anul 2022 a fost unul prolific pentru UTILBEN. Concret, am obţinut o creştere a cifrei de afaceri cu 35% faţă de 2021, ne-am dublat echipa şi am deschis al 4-lea sediu în România.
Care a fost momentul definitoriu pentru UTILBEN în 2022?
Fără dar şi poate, rebranding-ul prin care a trecut UTILBEN. A fost un proces care s-a întins pe parcursul întregului 2022 şi a reprezentat un efort colectiv imens. În cei 16 ani de la fondarea UTILBEN, le-am câştigat încrederea clienţilor noştri prin produsele impecabile şi serviciile ireproşabile pe care le oferim, aşa că se impunea ca imaginea companiei să rezoneze cu modul nostru de a face afaceri. Noua noastră identitate este în concordanţă cu felul în care suntem percepuţi de piaţă şi pune în prim-plan ecosistemul de produse, servicii şi tehnologie pe care l-am creat.
Rebranding-ul UTILBEN reflectă evoluţia nostră accelerată şi indică direcţia pe care o urmăm. În mai puţin de 1 an, am deschis 3 sedii în Cluj, Bucureşti şi Iaşi, iar următoarea acţiune strategică este extinderea la nivel internaţional. Totodată, am atins numărul de 120 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 21 de milioane de euro pe an la nivel de grup.
Curajul de a investi, în pofida vicisitudinilor actuale, ne-a fost răsplătit, iar creşterea cifrei de afaceri cu o treime de la un an la altul este dovada cea mai elocventă. Şi alte rezultate vorbesc de la sine: peste 720.000 de vizitatori unici pe site-ul utilben.ro doar anul acesta şi 9,5 milioane de vizualizări ale reclamelor noastre.
Ruben, care sunt scopul, viziunea şi misiunea companiei UTILBEN?
Scopul nostru este să inspirăm oamenii să integreze valorile creştine în afacerea lor, pentru bunăstarea societăţii. Vrem să fim mai mult decât un model de bune practici, vrem să devenim un standard de urmat. Milităm pentru o schimbare de paradigmă a mediului de afaceri, unde orientarea să nu fie exclusiv pe profit, ci pe îmbunătăţirea societăţii în care trăim prin aplicarea valorilor creştine.
Viziunea noastră este să transformăm pieţe emergente prin prezenţa noastră. Asta a făcut UTILBEN în România în urmă cu 16 ani - când am demonstrat că există o perspectivă diferită pentru a achiziţiona un utilaj - şi asta vom face şi în ţări din estul Europei, Nordul Africii şi Orientul Mijlociu. Avem curaj să ne îndeplinim viziunea şi le vom oferi oamenilor speranţă şi încredere că etica în afaceri este singura cale spre dezvoltare sustenabilă.
Misiunea noastră este să creăm un ecosistem unic de produse, servicii şi tehnologie, care să le ofere clienţilor cea mai bună experienţă din industrie. Astfel, reuşim să mergem mai departe de o simplă relaţie tranzacţională şi creăm un parteneriat bazat pe colaborare, implicare şi onestitate. Deja, produsele din portofoliul UTILBEN le asigură clienţilor noştri un înalt grad de satisfacţie, însă această experienţă nu ar fi deplină fără serviciile conexe pe care le oferim şi ultimele tehnologii pe care le folosim.
Care este strategia voastră de business şi ce v-a asigurat succesul de care vă bucuraţi acum?
Evoluţia UTILBEN a depins de extinderea la nivel naţional, dezvoltarea diviziei de închiriere de utilaje, creşterea exponenţială a capitalului uman şi investiţia în componenta service. Mai exact, am inaugurat 3 ateliere performante şi am crescut flota de service mobil. Serviciile postvânzare sunt tot mai importante pentru clienţi, iar dezvoltarea capacităţii service reprezintă o prioritate pentru noi. Atât în ceea ce priveşte crearea de ateliere performante, cât şi în ceea ce priveşte atragerea de tehnicieni profesionişti în echipa UTILBEN.
Şi, pentru că tot am vorbit despre capitalul uman, consider că oamenii sunt activul cel mai important al unei companii. Doar în 2022, am reuşit să cooptăm în echipa noastră peste 60 de specialişti şi sunt mândru că împreună am obţinut victorii răsunătoare. Profit de ocazie şi îi invit pe cei care rezonează cu modul nostru de a face afaceri să acceseze utilben.ro/cariere şi să descopere care rol li se potriveşte cel mai bine, întrucât de-abia aştept să ne cunoaştem!
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro