Paco Rabanne s-a listat la bursă în cel mai mare IPO european de anul acesta, care evaluează gigantul Puig din spatele brandului la 13 mld. euro

Autor: Ştefan Stan Postat la 06 mai 2024 50 afişări

Acţiunile grupului spaniol de frumuseţe Puig şi-au şters câştigurile iniţiale din timpul tranzacţiilor şi au închis la preţul de ofertă de 24,50 euro, oferind un debut discret pentru cea mai mare ofertă publică iniţială din Europa din acest an.

Acţiunile companiei cu sediul la Barcelona au deschis în creştere şi au urcat până la 26,50 euro vineri, înainte de a se retrage.

După doi ani de încetinire a ofertelor publice iniţiale, Europa a înregistrat un început mai bun de an pentru listări. Cu toate acestea, revenirea pieţei a fost mai lentă.

Oferta publică de vânzare, care evaluează Puig la 13,9 miliarde de euro, a fost suprasubscrisă de mai multe ori, a declarat compania din spatele mărcilor de parfumuri şi machiaj, de la Rabanne la Charlotte Tilbury. Grupul se aştepta la o evaluare cuprinsă între 12,7 şi 13,9 miliarde de euro.

Puig a strâns 2,6 miliarde de euro în capital nou prin emiterea a 106,5 milioane de acţiuni. Oferta totală poate creşte la 3 miliarde de euro dacă se exercită integral o opţiune de supraalocare.

În ciuda recepţiei discrete, listarea la Barcelona şi pe alte burse spaniole poate alimenta în continuare dinamica pieţei europene a ofertelor publice iniţiale, după ce acţiunile grupului european de capital privat CVC Capital Partners au crescut în prima zi de tranzacţionare săptămâna trecută, în urma unei oferte publice iniţiale mult aşteptate.

 „Cheia este că bifează toate căsuţele”, a declarat François-Xavier de Mallmann, preşedinte al departamentului de investiţii bancare de la Goldman Sachs, care a lucrat îndeaproape cu Puig la IPO-ul său. „Este o companie grozavă într-un sector în creştere ... am fost întâmpinaţi cu o cerere puternică din partea tuturor tipurilor de investitori”.

Spre deosebire de alte imperii conduse de familii, Puig, cu sediul în Barcelona, intenţionează să nu transmită controlul afacerii către următoarea generaţie. Directorul general şi membru al celei de-a treia generaţii a familiei, Marc Puig, a declarat că întreprinderile deţinute de familie se confruntă cu „capcane” pe care investitorii externi şi controlul extern le-ar putea ajuta să le evite. El a declarat că a patra generaţie - inclusiv copiii săi - nu va avea niciun rol în conducerea companiei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
actiuni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.